hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ردپای رشد دلار در بورس کالا

ردپای رشد دلار در بورس کالا

به گفته علیجانی، افزایش نرخ دلار باعث شد که رونق به رینگ مقاطع فولادی بازگردد.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، جهش نرخ دلار طی معاملات هفته گذشته باعث افزایش تقاضای سرمایه‌ای و بهبود معاملات تقریبا در تمامی رینگ‌ها شد.

مهدیه علیجانی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: افزایش نرخ دلار باعث شد که رونق به رینگ مقاطع فولادی بازگردد تا در ادامه شاهد افزایش تقاضای سرمایه‌ای در داد و ستدهای فولاد باشیم.

حجم فروش میلگرد در سومین هفته از ماه جاری تقریبا ۲ برابر شده است به نحوی که از ۲۳ هزار تن به ۵۳ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به رغم محدودیت‌های موجود برای ثبت خرید در معاملات شمش شاهد رونق تقاضا در این بخش بودیم. در هفته گذشته برای ۲۴۰ هزار تن عرضه شمش، بالغ بر ۲۲۷ هزار تن تقاضا به ثبت رسید. در نهایت ۱۵۲ هزار تن مورد معامله قرار گرفت.

 این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ۶۰ هزار تن عرضه و ۹۶ هزار تن تقاضا به شمش فولاد خوزستان اختصاص پیدا کرد که به طور میانگین در معاملات بورس کالا در رقمی بالغ بر ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله صورت گرفت.

با در نظر گرفتن شمش CIS ۴۷۵ دلاری، مشاهده می‌شود که در این بخش با دلار ۴۲ هزار تومانی معامله انجام شده است.

علیجانی افزود: نسبت آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره به ترتیب ۶۴.۵ درصد، ۲۳.۵ درصد و ۱۸.۱ درصد شمش فخوز معامله شدند.

هفته گذشته عرضه ۴ هزار تن کاتد مس توسط فملی انجام شد که با ۶ هزار ۴۰ تن تقاضا همراه بود و به طور میانگین ۳۶۶ میلیون تومان معامله در این بخش صورت گرفت.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، معاملات محصولات پلیمر تحت تاثیر افزایش نرخ دلار قرار گرفت. حجم معاملات پلیمرها که در ۶ هفته گذشته در محدوده ۹۰ هزار تن قرار داشت اکنون به ۱۰۳ هزار تن افزایش پیدا کرد.

در برنامه امروز بورسان،  مریم محبی فیروزآبادی مدرس دانشگاه و مشاور بازارهای مالی به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه معاملات بورس کالای ایران را مورد ارزیابی قرار داد.

منبع: fardayeeghtesad-30841

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد