hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی چیست؟

بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی چیست؟

دغدغه افرادی که قصد خرید VPS را دارند، انتخاب بهترین سیستم عامل سرور است. در واقع انتخاب سیستم عامل مناسب VPS به‌طور مستقیم بر عملکرد افرادی که از سرور مجازی استفاده می‌کنند تاثیر می‌گذارد. در ساده‌ترین حالت، نرم‌افزار‌ها و برنامه‌هایی که در هر سیستم عامل اجرا می‌شود، با دیگری متفاوت خواهد بود. از‌این‌رو، با شناخت بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی، می‌توانید نیاز‌های شرکت یا سازمان خود را پاسخ دهید. ما در این مقاله از اوبنتو تا CentOS و ویندوز را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم و کاربرد هر یک را بررسی خواهیم کرد. پس از مطالعه مطلب پیش‌رو بهترین تصمیم را در مورد سیستم عامل های سرور خواهید گرفت.

 

سیستم عامل ویندوز؛ کاربرد آسان بدون نیاز به دانش فنی

شرکت مایکروسافت علاوه‌بر ارائه سیستم‌عامل برای سیستم‌های خانگی، اقدام به ارائه سیستم عامل سرور نیز می‌کند. این سیستم عامل با نام «ویندوز سرور» عرضه می‌شود و یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه برای بهره‌مندی از آن تهیه سرور ویندوز مجازی است. از مزایای نصب ویندوز برای سرور می‌توان به کاربرد آسان و مدیریت راحت فضای سرور مجازی اشاره کرد. به‌طور‌کلی می‌توان گفت کار با سرور مجازی ویندوز نیازی به دانش فنی و تخصصی ندارد. از‌این‌رو، ویندوز به‌عنوان بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی شناخته می‌شود.

اگر سازمان یا شرکت شما قصد ایجاد وب‌سایتی با زبان برنامه نویسی ASP.NET را دارد، قطعا سیستم عامل ویندوز برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. در واقع ویندوز برخلاف لینوکس نیازی به یاد گرفتن صدها دستور و فرمان به‌صورت متنی ندارد و مدیریت سرور از طریق ریموت دسکتاپ به‌راحتی انجام‌پذیر خواهد بود.

کدام نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز برای سرور مجازی مناسب است؟

از بین همه نسخه‌های ویندوز چند‌تای آن‌ها به‌عنوان سیستم عامل سرور مجازی پیشنهاد می‌شود. از بین کلیه نسخه‌های موجود ما به شما ورژن‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • ویندوز سرور 2022؛ جدیدترین ورژن Windows که چندین لایه امنیتی، پشتیبانی از فایل‌های رمزنگاری‌شده HTTPS و پلتفرم منعطف برای نصب برنامه‌های متنوع دارد.
  • ویندوز سرور 2019؛ پشتیبانی از اتصال ابری در سرور‌های مجازی
  • ویندوز سرور ورژن 2016؛ یک سیستم‌عامل پایدار برای VPS‌های مختلف که از لایه‌های امنیتی مختلف پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌بر ورژن‌های محبوبی که در بالا گفتیم، نسخه‌های ویندوز سرور 2012 و 2008 نیز موجود است؛ اما به‌دلیل پشتیبانی نشدن این ویندوزها از طرف مایکروسافت، پیشنهاد می‌کنیم از استفاده از آن‌ها خودداری کنید. گاهی اوقات کاربران به‌منظور کاهش هزینه نسبت به خرید vps ارزان با سخت‌افزار ضعیف اقدام می‌کنند که قابلیت نصب ویندوز سرور 2016 یا نسخه‌های جدیدتر را ندارد؛ انجام این کار خطرات امنیتی به همراه دارد و تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی‌شود.

22

لینوکس؛ یکی از بهترین سیستم عامل های سرور مجازی

دومین مورد از لیست بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی، لینوکس است. در واقع لینوکس هسته یک سیستم عامل محسوب می‌شود که کلیه تسک‌های مربوط به سیستم از جمله مدیریت حافظه، سخت‌افزار و مدیریت داده را برعهده دارد. هنگامی که به لینوکس اشاره می‌کنیم، منظورمان توزیع منبع باز هسته لینوکس است.

از آن‌جایی که توزیع‌های مختلفی برای هسته لینوکس وجود دارد، کاربر به‌راحتی با کدنویسی می‌تواند توزیع موردنیاز خود را به‌وجود آورد. همچنین سیستم عامل‌های مختلفی برای سرور مجازی لینوکس وجود دارد که معمولا نسخه مورد نیاز توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات روی VPS نصب می‌شود. برای این‌که از هر یک سیستم‌عامل‌های لینوکس استفاده کنید، باید نحوه استفاده از دستورات مربوط به خط فرمان آن سیستم عامل را بلد باشید. در ادامه می‌توانید با سیستم عامل لینوکسی محبوب بیشتر آشنا شوید: 

  • Ubuntu Server 22.04 LTS
  • CentOS 7
  • Debian 11,10
  • Alma Linux 8.4
  • Rocky Linux 8.4

از بین کلیه سیستم‌عامل‌های بر پایه لینوکس، Ubuntu و CentOS محبوب‌ترین آن‌ها هستند.

33333

سیستم عامل میکروتیک؛ تبدیل سرور مجازی به روتر

احتمالا شما نیز نام میکروتیک را به‌عنوان بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی شنیده‌اید. در واقع میکروتیک برخلاف ویندوز و لینوکس نقش مدیریت سیستم را بر عهده ندارد؛ بلکه با نصب میکروتیک سیستم یا vps شما تبدیل به یک روتر برای ایجاد اتصال به شبکه‌های مختلف خواهد شد.

به‌طور‌کلی، میکروتیک یک سیستم عامل بر پایه لینوکس است که علاوه‌بر مدیریت دستوری، امکان نصب winbox برای مدیریت گرافیکی محیط سرور را نیز برای کاربر به‌وجود می‌آورد. میکروتیک ویژگی‌های مختلفی از جمله فایروال، Virtual Private Network، پروتکل مسیریابی داینامیک، هات‌اسپات، سرویس کنترل کیفیت شبکه و سایر ویژگی‌های wireless network را پشتیبانی می‌کند.

با‌وجود کلیه این امکانات، کانفیگ میکروتیک روی سرور مجازی بسیار آسان است؛ به همین دلیل استفاده از آن برای همه افراد امکان‌پذیر خواهد بود. البته این ویژگی‌ها تنها دلیل مزیت میکروتیک به‌عنوان سیستم عامل سرور نیست. شما می‌توانید در مجله XVPS به‌طور تخصصی با این سیستم عامل آشنا شوید.

چگونه سیستم عامل مناسب سرور مجازی را انتخاب کنیم؟

پس از آشنایی با انواع بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی، شاید از خود بپرسید مناسب‌ترین آن را چگونه باید انتخاب کنید. به‌طور‌کلی انتخاب سیستم عامل سرور بستگی به نیاز‌های شما، ترافیک شبکه، نرم‌افزار‌های نصب‌شده روی سرور و میزان امنیت مورد نیاز سرور شما دارد. علاوه‌بر این، برای انتخاب سیستم عامل سرور باید به میزان تخصص فنی خود و بودجه‌ای که برای خرید آن مدنظر دارید نیز توجه کنید.

در نتیجه بهترین راه برای انتخاب بین سیستم عامل های سرور مجازی، دریافت مشاوره از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات VPS است. شما می‌توانید با کارشناسان XVPS تماس بگیرید تا آن‌ها شما را برای انتخاب بهترین سیستم عامل راهنمایی کنند.

XVPS، بهترین سایت برای خرید سرور مجازی با سیستم عامل مورد‌نیاز شما

در این مقاله به معرفی بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی پرداختیم. در واقع انتخاب سیستم عامل سرور مجازی باید متناسب با نیاز‌ها، حجم ترافیک احتمالی و سایر فاکتور‌های مرتبط باشد که به‌طور مستقیم بر عملکرد سرور و شبکه تاثیرگذار است. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات برای تغییر سیستم عامل نیز هزینه‌ای دریافت می‌کنند که باید به این موضوع نیز هنگام خرید توجه شود.

در XVPS کلیه سرور‌های مجازی کشور‌های مختلف با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و میکروتیک عرضه می‌شود که انتخاب آن‌ها رایگان خواهد بود. همچنین در صورت خرید سرور مجازی، امکان تغییر سیستم عامل آن پس از استفاده، بدون پرداخت هزینه وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به سایت XVPS مراجعه کرده یا با کارشناسان آن تماس بگیرید.

 

منبع: sharghdaily-900658

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد