hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > طرح سینوسی زاها حدید برای برج دیده بانی پیست اسکی در پروژه نئوم عربستان

طرح سینوسی زاها حدید برای برج دیده بانی پیست اسکی در پروژه نئوم عربستان

طراحی این برج ، در کنار یک آسمان خراش ۳۳۰ متری که قبلاً توسط همین استودیو طراحی شده بود، در کنفرانس Cityscape در ریاض به نمایش گذاشته شده است. ظاهراً دو گزینه برای طراحی آن وجود دارد.

استودیوی بریتانیایی زها حدید (Zaha Hadid Architects)، یک برج دیده بانی را به عنوان بخشی از پیست اسکی تروجینا در عربستان سعودی طراحی کرده است.

طراحی این برج ، در کنار یک آسمان خراش ۳۳۰ متری که قبلاً توسط همین استودیو طراحی شده بود، در کنفرانس Cityscape در ریاض به نمایش گذاشته شده است. ظاهراً دو گزینه برای طراحی آن وجود دارد.

61

قرار است که این دیده‌بان به عنوان بخشی از پیست اسکی تروجینا در شمال عربستان سعودی ساخته شود که توسط معماران استودیوی آلمانی LAVA طراحی شده است.

این ساختمان که رصدخانه کوهستان (Mountain Observatory) نام دارد، مشرف به دریاچه مرکزی به نام دیسکاور (Discover) خواهد بود.

62

جزئیات کمی از طراحی این ساختمان در دسترس است؛ اما طراحی‌ها، فضای بسته‌ای را نشان می‌دهند که از کنار صخره بیرون زده است.

در وب‌سایت نئوم، در توصیف منظره این ساختمان آمده است: «منظره‌ای که زیبایی‌های طبیعی کوه را به نمایش می‌گذارد و امکان مشاهده جزئیات را با استفاده از فناوری های جدید فراهم می‌کند.»

63

توسعه‌دهندگان، در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا قبل از میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۲۹، این پروژه را به طور کامل تکمیل کنند.

یکی از بزرگ‌ترین و بحث برانگیزترین پروژه‌های جهان، ساخت شهری به نام The Line به طول ۱۷۰ کیلومتر بوده که به دلیل قابلیت زندگی، پایداری و حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

64

گروه حقوق بشر ALQST گزارش داده که سه تن از افراد قبیله‌ای به دلیل امتناع از ترک خانه‌های خود برای ساختن این کلانشهر، به اعدام محکوم شده‌اند. در اوایل سال جاری میلادی، کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اعدام‌های قریب‌الوقوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-156547

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد