hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خاطره آیت‌الله از بیانیه نمایندگان آمریکا علیه سید محمد خاتمی

خاطره آیت‌الله از بیانیه نمایندگان آمریکا علیه سید محمد خاتمی

آیت الله هاشمی رفسنجان در خاطرات در مورد بیانیه نمایندگان آمریکا علیه سید محمد خاتمی، گفته است.

هاشمی‌رفسنجانی روز بیستم مهر در مورد برخی دیدار‌ها و اخبار خارجی به خصوص در مورد ایران نوشته‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در بیستم مهر ماه سال ۱۳۷۹ را بخوانید.

در منزل بودم. اخوی محمد [معاون اجرایی رئیس‌جمهور]، همراه دکتر رضوی، اُرتوپد که در سوئیس کار می‌کنند، آمدند. تلاش می‌کند که در ایران، مرکز کاری برای کمک به بیماران ایرانی تهیه کند؛ فعلاً درصدد فعال‌کردن بخشی از بیمارستان خیریه و نیمه‌تمام پیامبران هستند.

ظهر بچه‌ها جمع بودند. محسن که برای بازدید از کارخانجات پله‌برقی و آسانسور برای انتخاب پله برقی و آسانسور ایستگاه‌های مترو رفته بود، گفت، غربی‌ها با اطلاع از ذخایر ارزی ایران، تلاش دارند که در بازار ایران حضور بیشتری داشته باشند و به‌خاطر ارزان‌شدن یورو و مارک و سایر پول‌های اروپایی در مقابل دلار، قدرت رقابت‌شان بیشتر شده است. عصر هم دکتر محمد- همشیره‌زاده طاهره- آمد. از اوضاع بد اقتصادی کشور گفت و خطر خشکسالی برای رفسنجان و گفت، می‌خواهد ازدواج کند. تلفنی با مدینه صحبت کردیم عفت و همراهان، سالم و راضی از برنامه‌های زیارتی و پذیرایی‌ها هستند. بچه‌ها برای دیدن فیلمی به نام «نسل سوخته»، به سینما رفته بودند؛ فیلم را ضدانقلابی و با مضامین ناحق دیده‌اند.

جمعی از شخصیت‌های مؤثر جهانی، برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه فعال هستند؛ از قبیل وزیر امور خارجه روسیه، کوفی عنان [دبیرکل سازمان ملل]، [خاویر] سولانا از سوی اتحادیه اروپا. در آمریکا ۲۵۰ نفر از اعضای مجلس نمایندگان و کنگره، بیانیه‌ای صادر کرده‌اند و نقض حقوق بشر و پیگیری ساخت سلاح اتمی در ایران را محکوم کرده‌اند و میانه‌روی آقای [سیدمحمد] خاتمی را یک نمایش کاذب خوانده‌اند و از دولت آمریکا خواسته‌اند که اقدامات شدیدتری علیه ایران انجام دهد و منافقین [سازمان مجاهدین خلق] را به رسمیت بشناسد.

منبع: fararu-673074

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد