hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آموزش های همگانی و امدادی هلال احمر به ۸ هزار نفر در گلستان

آموزش های همگانی و امدادی هلال احمر به ۸ هزار نفر در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود ۸ هزار نفر از دوره های آموزش همگانی، عمومی و تخصصی هلال احمر استان بهره مند شدند.

قاسم غریب آبادی در تشریح این موضوع اعلام کرد: حدود ۸ هزار فراگیر در آموزش های هلال احمر شرکت کردند. این دوره های آموزشی در بخش همگانی شامل دوره های کمک های اولیه، مهارت های داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات، کمک های اولیه مبتنی بر نیاز جوامع محلی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به رسالت هلال احمر در توانمند سازی مردم و افزایش تاب آوری جامعه در مواجهه با حوادث افزود: آموزش نیروهای مردمی در روستاها و محلات به ویژه مناطقی که دور از دسترس هستند در سرعت امدادرسانی به حادثه دیدگان موثر خواهد بود. از این رو بخشی از آموزش ها از طریق آموزش به اعضای خانه های هلال در روستاها و محلات شهری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقای سطح دانش و آمادگی کارکنان وظیفه، آموزش نیروهای مسلح و سربازان در ۶ ماه گذشته مد نظر بوده است که بیش از ۱۰۰۰ نفر آموزش های کمکهای اولیه و رویارویی با مخاطرات را فرا گرفتند.

به گفته غریب آبادی تامین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه های امدادونجات و توانمندسازی نیروها برای رویارویی با حوادث احتمالی از طریق آموزش های عمومی و تخصصی صورت می گیرد که در ۶ ماهه نخست سال ۳۰۰ نفر تحت این آموزش ها قرار گرفتند.

وی توضیح داد: با ورود شبکه های مجازی به زندگی افراد جامعه و بالطبع تغییر بخشی از شیوه های آموزشی، قسمتی از آموزش های کمکهای اولیه و امدادی از طریق سایت آموزش همگانی هلال احمر به آدرس khadem.ir انجام می شود که فراگیران پس از شرکت در دوره های مجازی و اخذ گواهینامه در کوتاهترین زمان، می توانند برای شرکت در دوره های عملی و کارگاهی به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان ها مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد