hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آخرین خبر از علت فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد؛ نشت فاضلاب صحت دارد؟

آخرین خبر از علت فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد؛ نشت فاضلاب صحت دارد؟

سعید کریمی با بیان اینکه ۴ پزشک فوق تخصص نوزادان به صورت شبانه‌روزی در بیمارستان هاجر شهرکرد حضور دارند، تاکید کرد: تا این لحظه قصوری درخصوص فوت ۶ نوزاد بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد اثبات نشده است.

سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت درمان گفت: تا این لحظه قصوری درخصوص فوت ۶ نوزاد بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد اثبات نشده است ولی با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

به گزارش صداوسیما، او ادامه داد: در فاصله زمانی ۳۰ شهریور تا ۱۱ مهر از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش NICU بیمارستان هاجر شهرکرد ۶ نوزاد فوت کردند که هر ۶ نوزاد نارس بودند.

وی گفت: از نظر سن حاملگی این نوزدان از ۲۸ هفته الی ۳۱ هفته بودند و از نظر وزن هم ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند.

به گفته کریمی، از ۶ نوزاد ۲ نوزاد به علت عفونت فوت کردند و ۴ نوزاد دیگر کشت عفونت آن‌ها منفی بوده و به علت نارسایی ریوی و بیماری‌های زمینه‌ای ناشی از نارس بودند فوت شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

وی با بیان اینکه اقدام اصلاحی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد هم انجام شده گفت: NICU به قسمت دیگری منتقل شد و تاکنون فوتی نداشتیم و کشت‌های لازم هم انجام شد و مشکل خاصی نبود.

کریمی در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی هم گفت: نشت فاضلاب در این بخش با بررسی‌های صورت‌گرفته وجود نداشت.

وی از استقرار تیم نظارتی وزارت بهداشت در شهرکرد خبر داد و گفت: تمامی پرونده‌ها در حال بررسی دقیق است و اگر قصوری باشد بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد خواهد شد و خود وزارت بهداشت در این خصوص مدعی است.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص درمان ۲ نوزاد فوت شده بر اثر عفونت هم گفت: این نوزدان آنتی بیوتیک دریافت کردند و درمان آن‌ها هم روند غلطی نداشته است.

به گفته وی با بیان اینکه ۴ پزشک فوق تخصص نوزادان به صورت شبانه‌روزی در بیمارستان هاجر شهرکرد حضور دارند، تاکید کرد: تا این لحظه قصوری درخصوص فوت ۶ نوزاد بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد اثبات نشده است.

 

منبع: etemadonline-635823

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد