hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دهک‌های 6 و 7 هم کالابرگ می‌گیرند/ 80 درصد مردم ایران تحت پوشش یارانه تشویقی

دهک‌های 6 و 7 هم کالابرگ می‌گیرند/ 80 درصد مردم ایران تحت پوشش یارانه تشویقی

به گفته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بدین ترتیب ۶۱ میلیون ایرانی از مزایای «یارانه تشویقی ۱۲۰ هزارتومانی» بهره‌مند می‌شوند.

دهک‌های «ششم» و «هفتم» از هفته آینده به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه می‌شوند. 

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان معاون وزیر رفاه، گفتد: دهک ششم و هفتم نیز از هفته آتی مشمول طرح کالابرگ می‌شوند. با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد که افزایش چشمگیری است.

وی ضمن بیان اینکه شرایط بهره‌مندی از طرح مذکور برای مشمولان جدید نیز همچون دهک‌های پایین تر که در گذشته وارد طرح شده‌اند، است توضیح داد: مثلا هر کسی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را (از ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد کالایی طرح کالابرگ) خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت می‌کند. 

معاون وزیر رفاه ادامه داد: دهک‌های چهارم تا هفتمی که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید همان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی در پایان تاکید کرد: استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیک کاملا «اختیاری» است اما استفاده از آن باعث بهره‌مندی از یارانه‌ای اضافه‌تر خواهد شد.

منبع: etemadonline-635755

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد