hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) فرار باورنکردنی یک قورباغه از دست مار سیاه

(ویدئو) فرار باورنکردنی یک قورباغه از دست مار سیاه

یک قورباغه که در میان آرواره‌های یک مار سیاه گرفتار شده بود با تلاش زیاد موفق شد از دست این شکارچی ترسناک فرار کند.

این باورنکردنی‌ترین فراری است که در تمام هفته خواهید دید! یک قورباغه خود را در موقعیت دشواری قرار داده است. یک مار سیاه بزرگ با آرواره هایش پای عقب قورباغه را گرفته و از رها کردنش امتناع می‌کند.

به هر شکل ممکن، قورباغه موفق می‌شود از حصار فلزی بالا برود. مار آویزان می‌شود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا قورباغه را به پایین بکشد. اما قورباغه خیلی با وجود اینکه یک پایش در دهان مار است روی دیواره آهنی چسبیده است.

ناگهان مار سیاه قورباغه را رها می‌کند. این بهترین فرصتی است که این دوزیست به آن نیاز دارد! آخرین چیزی که می‌بینیم قورباغه است که به سرعت روی حصار حرکت می‌کند و در نهایت بالای دیوار به سمت آزادی می‌پرد.

در همین حال، مار خشمگین با ناامیدی برای لحظاتی اقدام به تعقیب کردن قورباغه می‌کند، ولی کار از کار گذشته و قورباغه جان سالم به در می‌برد.

مار‌ها شکارچیان فرصت طلب هستند و از طعمه‌های متنوعی تغذیه می‌کنند. همه هزاران گونه مار روی کره زمین گوشتخوار هستند و برای زنده ماندن باید حیوانات دیگر را شکار کنند. چیزی به نام مار گیاهخوار وجود ندارد. برخی از مار‌ها به ویژه مار‌های آبی قورباغه‌ها را هدف قرار می‌دهند.

مار‌های دیگری که در آب زندگی نمی‌کنند، اما در نزدیکی رودخانه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌ها زندگی می‌کنند، قورباغه‌ها را نیز در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند.

با این حال، این احتمال وجود دارد که هر گونه مار اگر به اندازه کافی گرسنه بود، قورباغه را بخورد! مار‌ها هم گونه‌های نیمه آبزی و هم گونه‌های کاملاً آبزی قورباغه‌ها را می‌خورند.

از این کلیپ مشخص است که تلاش برای تعقیب قورباغه از نرده‌های فلزی عمودی، موفق‌ترین روش شکار مار نیست! مار‌ها شکارچیان کمین هستند. آن‌ها قورباغه‌ها را از بوی آن‌ها تشخیص می‌دهند و سپس حمله می‌کنند. برخی از مار‌ها سمی هستند و به قورباغه سم قوی تزریق می‌کنند در حالی که برخی دیگر آن‌ها را منقبض می‌کنند.

برخلاف قورباغه حاضر در این کلیپ، اکثر قورباغه‌ها در دفاع از خود در برابر مار‌ها چندان خوب عمل نمی‌کنند. با این حال، برخی از قورباغه‌ها دارای پوست سمی هستند که می‌تواند بیشتر شکارچیان را از بین ببرد. مشکل این است که برخی از مار‌ها در برابر این سم مقاوم‌اند.

منبع: فرارو

منبع: faradeed-156269

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد