hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > کاهش 19 درصدی مصرف آب شرب در فضای سبز شهری

کاهش 19 درصدی مصرف آب شرب در فضای سبز شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: با مطالعات انجام شده و اجرای طرح های علمی در حال حاضر 81 درصد آب مصرفی فضای سبز شهری از پساب ها و آب چاه ها است که نسبت به سال 94 کاهش 19 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،پیام جوادیان روز سه شنبه در نشست خبری که در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به سرانه فضای سبز از سال 1394 تا کنون اظهار کرد: فضای سبز قم در سال 94 بیش از 13 متر مربع به ازای هر نفر بوده است که این رقم در حال حاضر به 21 متر مربع رسیده است.

وی با اشاره به گلایه مندی شهروندان در سال های گذشته نسبت به تنوع پایین گونه های گیاهی در معابر قم، گفت: اما در حال حاضر با اجرای طرح های علمی مختلف در سال های گذشته شاهد افزایش و تنوع مناسب گونه های گیاهی در خیابان های قم هستیم.

جوادیان با بیان اینکه حدود 45 درصد آب مصرفی فضای سبز در سال 94 از آب شرب بوده است، تصریح کرد: در حالی که این رقم درحال حاضر به 19 درصد کاهش رسیده که با مطالعات انجام شده و اجرای طرح های علمی در حال حاضر 81 درصد آب مصرفی فضای سبز شهری از پساب ها و آب چاه ها است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به مصرف 5.8 میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز شهری قم در سال 1400 گفت:  این رقم در سال 1401 به 5.4 میلیون متر مکعب رسید.



خبرنگار: سمانه سادات فقیه سبزواری

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد