hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) پشت‌صحنۀ شگفت‌انگیز کارخانه‌ها؛ از «پشم» تا «هواپیمای بوئینگ»

(تصاویر) پشت‌صحنۀ شگفت‌انگیز کارخانه‌ها؛ از «پشم» تا «هواپیمای بوئینگ»

یک کتاب عکس جدید تلاش کرده است تا آن دسته از محصولاتی را که در بهبود زندگی ما نقش دارند، به شیوه‌ای متفاوت و با نگاهی هنرمندانه، در همان محل تولیدشان برای ما به تصویر بکشد.

این روزها به قدری با نوآوری و ابتکار احاطه شده‌ایم که دیگر برایمان عادی شده است. لباس‌هایی که می‌پوشیم. اسباب و وسایل خانه‌هایمان و وسایل نقلیه‌ای که با آن‌ها سفر می‌کنیم.

به گزارش فرادید، در ۱۰ سال گذشته، کریستوفر پین عکاس از ده‌ها کارخانه در سراسر ایالات متحده بازدید کرده و از نحوه تولید اقلام عگسبرداری کرده است. کتاب او به نام «ساخت آمریکا» با تصاویر چشم‌نواز، شگفت‌انگیز و زیبا، نگاهی به صنعت آمریکا انداخته است.

پین در این کتاب نوشته است: «هر بار که به کارخانه پا می‌گذارم، همان هیجان و حس همیشگی به سراغم می‌آید. عکس‌های من تجلیلی از ساخت اشیا، تبدیل مواد خام به اشیاء مفید و مهارت انسانی و دقت مکانیکی اعمال شده در تولید این مواد است که به آن‌ها شکل و هدف می‌دهد».

پشت‌صحنۀ شگفت‌انگیز کارخانه‌ها؛ از «پشم» تا «هواپیمای بوئینگ»

در آزمایشگاه کورنینگ در نیویورک، مهندسان شیشه مذاب را روی میز فولاد ضد زنگ می‌ریزند تا خنک شود. سپس می‌توان آن را برای آزمایش‌های مختلف به قطعاتی تقسیم کرد.

پین می‌گوید «ساخت آمریکا» یک کتاب هنری زیباست که قصد دارد از آن نوع عکس‌ها بسازد که شایسته آویزان کردن روی دیوار موزه باشند. اما برای او مهم است که تماشاگر ارتباط عمیق‌تری با آن‌ها برقرار کند.

«امیدوارم کار من با مردم در سطحی میهن‌پرستانه ارتباط برقرار کند. چون این کتاب واقعاً درباره این کشور است و غروری که من به عنوان یک آمریکایی با پا گذاشتن به هر کارخانه احساس کردم.»

منبع: fararu-672611

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد