hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > برای درمان آسیب‌های ورزشی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای درمان آسیب‌های ورزشی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

آسیب‌های ورزشی، مشکلات و آسیب دیدگی‌هایی هستند که حین انجام ورزش اتفاق می‌افتند و برای درمان آن‌ها می‌توانید به پزشک عمومی، پزشک ورزشی، فیزیوتراپیست، جراح و متخصص ورزشی و... مراجعه کنید. اما بهترین پزشک برای درمان این گونه آسیب‌ها، یک متخصص ارتوپد است که تجربه و علم کافی در زمینه مشکلات و آسیب‌های بدن را داشته و آسیب‌های ورزشی را به بهترین شکل ممکن درمان می‌کند. اگر دچار آسیب‌های ورزشی شدید و علائم این آسیب‌ها با درمان‌های خانگی بر طرف نشد، سریعا باید با متخصص تماس بگیرید.

 

آسیب‌های ورزشی شامل چه نوع آسیب‌هایی است؟

آسیب‌های ورزشی می‌تواند شامل انواع مختلفی از آسیب‌ها و مشکلات جسمانی باشد که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • کشیدگی عضلات

  • شکستگی استخوان که شامل شکستگی‌های بسیار ریز تا درشت در هر کدام از استخوان‌های بدن می‌شود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

  • آسیب دیدگی مفاصل که به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد به مفاصل یا انجام حرکات تکراری و سریع ایجاد می‌شود.

  • آسیب دیدگی بافت‌های نرم بدن از جمله عضلات، تاندون‌ها، کپسول مفصلی و...

  • آسیب دیدگی عصب‌های بدن که خود را با علائمی از جمله بی‌حسی نشان می‌دهد.

  • آسیب دیدگی پوستی که به دلیل برخورد پوست بدن با سطوح سخت ایجاد می‌شود.

  • کشیدگی و پارگی رباط‌ها که در موارد شدید نیاز به انجام عمل جراحی دارد.

  • بیرون زدگی دیسک کمر که به دلیل تنش‌های مکرر در ناحیه کمر ایجاد می‌شود.

هر آسیب ورزشی روش‌های درمانی خاص خود را دارد و متخصص با توجه به نوع و شدت آسیب ورزشی، روش‌های درمانی آن‌ها را تعیین می‌کند.

درمان آسیب‌های ورزشی چگونه انجام می‌شود؟

 

متخصص ارتوپد پیش از شروع و تعیین روش‌های درمانی برای ورزشکاران آسیب دیده، از آزمون‌ها و مراحل مختلفی برای تشخیص نوع و شدت آسیب استفاده می‌کند. مراحل تشخیص آسیب‌های ورزشی و روش‌های درمانی که برای درمان آن‌ها استفاده می‌شود به شرح زیر است:

1. ابتدا متخصص برای تشخیص بهتر آسیب ورزشی، از روش‌های مختلفی مانند معاینه فیزیکی و آزمایش‌های تصویربرداری مختلف استفاده می‌کند.

2222222

2. پس از تشخیص نوع آسیب، در صورتی که آسیب جدی به ورزشکار وارد نشده باشد، مراقبت اولیه از آسیب کفایت می‌کند. مراقبت‌های اولیه در این مرحله شامل استراحت و کاهش فعالیت‌های روزانه، کمپرس سرد برای کاهش درد و التهاب، استفاده از باند‌های کشی برای کاهش تورم و حفاظت از محل آسیب دیده، قرار دادن قسمت اسیب دیده بدن بالاتر از سطح بدن، تزریق دارو‌های ضد التهاب و مسکن، فیزیوتراپی و انجام تمرینات تقویتی و اصلاحی، مصرف دارو‌های مسکن و ضد التهای غیر استروئیدی و استفاده از ابزار‌های حمایتی می‌باشد.

3. انجام عمل جراحی ترمیم بافت‌های آسیب دیده، تعویض مفصل و رفع پارگی تاندون در موارد شدیدی که روش‌های غیر جراحی برای درمان مناسب و کافی نیست. (توصیه می شود)

4. در این مرحله پس از انجام عمل جراحی، توانبخشی و تقویت عضلات به منظور بازگشت به فعالیت‌ها انجام می‌شود.

33333

5. پیگیری وضعیت بیمار در مواردی که آسیب‌های ورزشی طبق نظر پزشک نیاز به پیگیری دارد تا متخصص اطمینان حاصل کند که بازگشت به ورزش هیچگونه خطری برای ورزشکار نخواهد داشت.

هنگام طی مراحل درمانی، برای رسیدن به بهترین نتیجه باید توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید و دستورات او را کامل و دقیق انجام دهید.

دکتر حاجی آقا بزرگی جراح و متخصص درمان آسیب‌های ورزشی

 

آسیب‌های ورزشی معمولا توسط تیم‌های متخصص درمان می‌شوند و دو تخصص مهمی که در درمان آسیب‌های ورزشی نقش دارند عبارتند از:

1. پزشک ورزشی که در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و همچنین مسائل مربوط به تغذیه، تمرینات مناسب و مدریت درمان تخصص داشته و فعالیت می‌کند.

2. متخصص و جراح ارتوپد که تخصصی‌ترین پزشک در درمان آسیب‌های ورزشی است و در زمینه آسیب‌های مفصلی و استخوانی تخصص دارد. این افراد می‌توانند از روش‌های غیر جراحی و جراحی برای درمان ورزشکاران استفاده کنند و هیج محدودیتی در زمینه کاری آن‌ها وجود ندارد.

دکتر حاجی آقا بزرگی متخصص و جراح ارتوپد است و می‌تواند در زمینه آسیب‌های ورزشی بهترین مشاوره‌ها را به ورزشکاران بدهد. این متخصص دارای تجربه کافی برای درمان آسیب‌های ورزشی می‌باشد و بیماران درمان شده توسط ایشان، پس از رعایت کامل دستورالعمل‌های دکتر حاجی آقا بزرگی به فعالیت‌های ورزشی خود بازگشته‌اند. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هر گونه آسیب ورزشی از خوددرمانی اجتناب کنید و حتما در اولین فرصت به متخصص ارتوپد مراجعه کنید و پیگیر درمان خود باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان آسیب های ورزشی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://draghabozorgi.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c/

 

منبع: sharghdaily-900384

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد