hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > «سرمایه گذاری» یکی از شریان های اصلی ادامه حیات مالی و اقتصادی شهرداری هاست

«سرمایه گذاری» یکی از شریان های اصلی ادامه حیات مالی و اقتصادی شهرداری هاست

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان، حوزه سرمایه گذاری را یکی از شریان های اصلی ادامه حیات مالی و اقتصادی شهرداری ها برشمرد.

آرش فولادیان با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری و رونق صنعت گردشگری از شریان های اصلی پیشرفت، بقاء و دوام اقتصادی و مالی هر شهرداری است.

فولادیان افزود: نتایج حاصل از حوزه سرمایه گذاری با تدابیر شهردار همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و تلاش و یاری سایر مدیران قطعا به پیشرفت و توسعه پروژه های شهری و افزایش خدمت به شهروندان کمک خواهد کرد.

فولادیان عنوان کرد: توسعه سرمایه گذاری بعنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد شهری،مستلزم شناسایی درست ظرفیت های موجود و معرفی کامل آن به جامعه سرمایه گذاران است از این رو در یک ماه اخیر که امانت و مسئولیت این حوزه را بر عهده گرفته ، برنامه کوتاه مدتی برای بررسی  و ساماندهی در سه حوزه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اول به بررسی پروژه های واگذار شده سنوات گذشته به سرمایه گذار پرداخته تا با همت و تلاش بیشتر در کنارسرمایه گذاران با رفع مشکلات آنان، طبق قوانین و مفاد قرارداد، روند اجرا و بهره برداری از پروژه ها برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان تسریع شود.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان ادامه داد: در این حوزه با توجه به تاکیدات شهردار در مرتفع کردن موانع در اجرای پروژه ها ،2 هفته یکبار و ماهانه گزارش مدون تری از پروژه هایی همچون بازار موزه هفت شهر،مجتمع مسکونی میناگل و انبارجهاد،پروژه زمین گلند و مجتمع مسکونی پنج طبقه عدالت88 و چشم انداز تهیه می شود تا از نقاط ضعف و قوت پروژه ها مطلع شوند و منافع شهرداری و شهروندان با اجرای سریع تر پروژه محقق شود.

فولادیان در ادامه از تشکیل کارگروه رفع موانع و بازدید میدانی پروژه های سرمایه گذاری شهر گرگان خبرداد وگفت: کارگروهی رفع موانع پروژه های سرمایه گذاری به ریاست مهندس میرزاحسینی قائم مقام شهردار گرگان و متشکل از شهرداران مناطق،معاونین زیربنایی و شهرسازی ،رئیس مالی و ذیحسابی و مدیریت حقوقی و املاک برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب و پیگیری مداوم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در بخش دوم برنامه کوتاه مدت به پروژه هایی که در هیات عالی سرمایه گذاری مصوب شده پرداخته می شود تا طی روزهای آتی با تهیه بسته های سرمایه گذاری فراخوان عمومی 8 پروژه اعم از احداث هتل شهربازی، هتل ناهارخوران، فراخوان عمومی زمین احداث پروژه در زمین 3 هکتاری انتهای ایرانمهر جنب صیاد شیرازی، بهره برداری از طبقه فوقانی و همکف پارکینگ عدالت17،  زمین واقع در محله کوی رودکی ، زمین واقع در خیابان شهید بهشتی (استخر سیدین سابق) و فراخوان ساخت و بهره‌برداری از تابلو های پهن پیکر تبلیغاتی اعلام شود.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان همچنین افزود: در بخش سوم برنامه کوتاه مدت این حوزه به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری با همکاری مدیران ومعاونت ها ی شهرداری گرگان پرداخته تا تبدیل به بسته های سرمایه گذاری شود و در آینده در اسرع وقت برای این پروژه ها، در هیات های کارشناسی و عالی سرمایه گذاری طرح و مصوبات اجرایی اخذ شود.

وی از تشکیل بانک اطلاعات سرمایه گذاران با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت سرمایه گذاران بومی خبر داد و خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک،نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با محوریت  بررسی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری شهرداری گرگان با سرمایه گذاران بومی استان انجام خواهد شد.

فولادیان در ادامه از برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرداری گرگان در بهمن ماه سالجاری در تهران خبر داد و گفت: با توجه به تغییر رویکرد شهرداری ها از خام فروشی به سمت تعریف پروژه های سرمایه گذاری و جذب مشارکت های مردمی ، مشاوره و ‌تاکید اعضای شورای اسلامی شهر در راستای جذب ظرفیت های سرمایه گذاری کلان و ملی، مذاکرات مقدماتی و برنامه ریزی های اولیه و همچنین تهیه بسته های سرمایه گذاری این همایش در پایتخت ایران آغاز شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد