hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مجلس اقدمات اساسی برای معیشت کارگران انجام دهد

افزایش حقوق کارگران موجب تورم وبیکاری نمی‌شود

مجلس اقدمات اساسی برای معیشت کارگران انجام دهد

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان گفت: تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است و کارگران از حقوق خود ناراضی هستند و افزایش حقوق کارگران موجب تورم و بیکاری نمی‌شود.

روح الله تجری اظهار کرد: تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است و وارد نیمه دوم سال شده‌ایم و متاسفانه تورم کنترل نشده است. هزینه‌های زندگی و معیشت کارگران افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: حقوق کارگر در سالجاری فقط ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است و کارگران از حقوق خود ناراضی هستند و معتقدند حقوق تعیین شده متناسب با تورم جاری در کشور نیست. دولت و مجلس باید ثبات اقتصادی ایجاد کنند.

تجری بیان کرد: متاسفانه بسیاری از کالاهای اساسی افزایش داشته‌اند و این در حالیست که حقوق بسیاری از کارگران حتی کفاف اجاره خانه آنها را نیز نمی‌دهد. در شرایط کنونی سفره کارگران بسیار کوچک شده و وضعیت جامعه بحرانی است.

وی یادآور شد: عده‌ای می‌گویند با افزایش دستمزد کارگران تورم سنگینی در جامعه ایجاد می‌شود و این حرف کاملاً‌ اشتباه است. با کاهش قدرت خرید کارگران بیشترین ضربه به تولید وارد می‌شود و باید قدرت خرید کارگران افزایش پیدا کند.

وی گفت: از وزیر کار و معاونت روابط کار هم تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر جلسه شورایعالی کار را برگزار کنند و به تقاضای نمایندگان کارگری گوش کنند و این جلسه زودتر برگزار شود. بیش از ۶۰ درصد جامعه کارگری استان مستاجر هستند و تعداد کارگران بیمه شده در استان بیش از ۲۸۰ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: مجلس در ماه‌های پایانی کار خود قرار دارد و در این فرصت باقی مانده پیگیر افزایش حقوق جامعه کارگری باشد و به سرانجام برساند. جامعه کارگری همیشه به نظام و انقلاب وفادار بوده و هستند و دولت مجلس باید به این قشر مظلوم کمک کند.ایلنای

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد