hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بهبود تقاضا به رشد بورس منجر نشد

بهبود تقاضا به رشد بورس منجر نشد

اقتصادنیوز: امروز تقاضا در بازار سهام رشد کرد اما این رشد به صعود بورس منجر نشد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه هفدهم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 470 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 5 هزار و 737 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت 2 هزار و 256 واحد در رقم 680 هزار و 986 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با ریزش 33 واحدی  به رقم 24 هزار و 991 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 243 واحد به سطح 121 هزار و 382 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز بزرگان بازار؛ نمادهای فولاد، فارس و فملی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل پارس، وپاسار و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، انتخاب و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، آریا و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، فن افزار و بمولد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 217 هزار و 151 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 210 هزار و 87 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 23 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 415 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 37 نماد صف خرید داشتند و 109 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 57 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 53 درصدی به 444 میلیارد تومان رسید.

بورس

منبع: eghtesadnews-603013

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد