hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نشست فوری اتحادیه اروپا درباره تنش اسرائیل و فلسطین

نشست فوری اتحادیه اروپا درباره تنش اسرائیل و فلسطین

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پیامی در روز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین، با اسراییل اعلام همبستگی کرد.

به گزارش شبکه شرق،  مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: روز سه‎‌شنبه اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت جاری در فلسطین اشغالی نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «فردا (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر) جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای پرداختن به وضعیت در اسرائیل و منطقه تشکیل می‌دهم».

بورل پیش‌تر در تماس با نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان خواستار توقف درگیری‌ها و در گفت‌وگو با وزیر خارجه اسراییل از حملات این رژیم به نوار غزه حمایت کرده بود.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پیامی در روز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین، با اسراییل اعلام همبستگی کرد. 

 

 

بورل شنبه هفتم اکتبر در پیامی نوشت: «با ناراحتی اخباری که از اسرائیل می‌رسد را دنبال می‌کنیم. صراحتاً حملات حماس را محکوم می‌کنیم. خشونت وحشتناک باید فوراً متوقف شود. تروریسم و خشونت چیزی را حل نمی‌کند». او در پایان تاکید کرد: «اتحادیه اروپا در این لحظات سخت با اسرائیل اعلام همبستگی می‌کند».

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا هم در پیامی حملات مقاومت را محکوم کرد و در پایان با اسراییل اعلام همبستگی کرد. 

 

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام روز شنبه درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکامات آن‌ها، بیش از پنج هزار موشک و راکت شلیک شد».

همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های اسراییلی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی اسراییل را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

 

منبع: sharghdaily-900087

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد