hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > بلینکن: دلارهای آزادشده ایران ربطی به عملیات حماس ندارد

بلینکن: دلارهای آزادشده ایران ربطی به عملیات حماس ندارد

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده ایران در کشورهای خارجی ربطی به عملیات حماس در سرزمین‌های اشغالی ندارد و زارت خزانه‌داری آمریکا نظارت دقیقی بر این حساب دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی ادعای تاثیر کمک‌کننده آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران از کره جنوبی بر انجام شدن عملیات جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس را تکذیب کرد و گفت‌ که واشنگتن «در حال بررسی کمک‌های نظامی بیشتر به اسرائیل است».

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌ان‌ان ، گفت: در زمینه آزادسازی پول‌های ایران برای استفاده در امور بشردوستانه که به عنوان بخشی از توافق بازگرداندن آمریکایی‌های زندانی در ایران بود، تاسف‌بار است که وقتی افراد زیادی جان باخته‌اند و اسرائیل تحت حملات قرار دارد، برخی بازی‌های سیاسی به راه می‌اندازند.

بلینکن ادامه داد: پولی از مالیات‌دهندگان آمریکایی نقشی در این زمینه نداشته است. این پول‌ها، درآمد ایران بود که از محل فروش نفت خود به دست آورده بود و در بانکی در کره جنوبی مسدود شده بودند.

او گفت: آن‌ها از همان روز اول حق استفاده از این پول‌ها را برای مصارف بشردوستانه برخوردار بوده‌اند. تاکنون، حتی یک دلار هم از این حساب خرج نشده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا نظارت دقیقی بر این حساب دارد تا پول‌های آن فقط برای غذا، دارو و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس توافقی که تهران و واشنگتن به تازگی به آن دست یافتند و اجرا شده، ۶ میلیارد دلار از پول ایران که به دلیل تحریم‌های آمریکا در حساب‌های بانکی کره جنوبی مسدود شده بود، آزاد و سپس به بانک مرکزی قطر منتقل شد. در ازای آن نیز چند فرد ایرانی -آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی شده بودند همزمان با آزادی چند شهروند ایرانی زندانی در آمریکا آزاد شدند و به خانه بازگشتند.

 

منبع: etemadonline-635242

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد