hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حمله حماس به اسرائیل، نتانیاهو را ساقط خواهد کرد؟

حمله حماس به اسرائیل، نتانیاهو را ساقط خواهد کرد؟

حماس و رزمندگان فلسطینی برای پایان دادن به این تجاوزات و ماجراجویی‌ها، طرح عملیات توفان الاقصی را تهیه کردند تا به این ماجراجویی‌های کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو پایان بدهند. این روند و این گام ممکن است به فروپاشی تدریجی اسرائیل و سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو منجر شود.

به گزارش شبکه شرق، روزنامه اعتماد نوشت: عملیات توفان الاقصی یک عملیات پیچیده به لحاظ نظامی و همچنین از منظر اطلاعاتی و عملیاتی است. این عملیات که عنصر غافلگیری در آن مشهود بود موجب شکست اطلاعاتی سازمان‌های اطلاعاتی سازمان‌هایی چون موصاد، شین‌بت، شاباک و آمان است که نتوانستند تحرکات عملیاتی حماس و جهاد اسلامی را رصد و رهگیری کنند.

این یک شکست بزرگ اطلاعاتی برای اسراییل تلقی می‌شود. از سوی دیگر به لحاظ عملیاتی، تشکیل یک جبهه و یک اتاق جنگ مشترک با شرکت همه جنبش‌های مبارز فلسطینی نشان می‌دهد که اراده مقاومت نزد همه فلسطینی‌ها بالاست؛ ضمن اینکه به لحاظ تاکتیکی هم دستاوردهای قابل توجهی خلق شده است چرا که در عرض 8 ساعت 5 هزار موشک نقطه‌زن و 100 پهپاد رادارگریز از سوی حماس و جهاد اسلامی به سمت مراکز حساس نظامی - اقتصادی اسراییل پرتاب شده است.

این روند به گونه‌ای است که روز شنبه همه فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه بین‌الملل بن‌گریون تعطیل شده و همه پروازهای فرودگاه‌ها هم لغو شده است.

این امر نشان می‌دهد که سطح آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی بسیار بالا رفته و اسراییل به ‌شدت در مقابل تجربه نظامی و عملیاتی رزمندگان فلسطینی آسیب‌پذیر شده است. لذا این جنگ باعث شد، اسراییل برای نخستین ‌بار در طول یک دهه گذشته همه نیروهای ذخیره و احتیاط خود را به خدمت فرا بخواند.

این نوع واکنش‌ها در حقیقت نشان می‌دهد که اسراییل نمی‌تواند در بلندمدت در برابر رزمندگان فلسطینی مقاومت کرده و از خود مقاومت نشان بدهد.

بنابراین با استفاده از هواپیما و موشک به مراکز غیرنظامی و مردم بی‌گناه غزه حمله می‌کند. این امر نشانه ضعف ساختاری ارتش رژیم صهیونیستی است که پس از هر عملیات به سمت کشتار غیرنظامیان فلسطینی حرکت می‌کند. 

پرسش کلیدی آن است که چرا رزمندگان حماس در این شرایط زمانی به‌ طور ناگهانی به اسراییل حمله کرده‌اند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که در طول یک ‌سال گذشته صهیونیست‌های افراطی بارها به مسجدالقصی حمله و به نمازگزاران توهین کرده‌اند.

ضمن اینکه در طول روزهای اخیر هواپیماها و پهپادهای اسراییلی به دانشکده نظامی حمص سوریه حمله کرده و بیش از 100 دانشجو را به شهادت رساندند.

حماس و رزمندگان فلسطینی برای پایان دادن به این تجاوزات و ماجراجویی‌ها، طرح عملیات توفان الاقصی را تهیه کردند تا به این ماجراجویی‌های کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو پایان بدهند. این روند و این گام ممکن است به فروپاشی تدریجی اسراییل و سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو منجر شود.

 

منبع: sharghdaily-899855

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد