hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ریزش ۸۳ درصد سهام در شروع بورس هفته

ریزش ۸۳ درصد سهام در شروع بورس هفته

امروز ۹۳ شرکت به ارزش ۵۱۹ میلیارد تومان در صفوف سنگین فروش حضور داشتند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز جاری با ۰.۸۱ درصد افت تا سطح ۲ میلیون و ۵۲ هزار واحدی عقب نشست. نماگر هم وزن بازار سهام همسو با دماسنج اصلی، ریزش ۰.۹۴ درصدی را به ثبت رساند.

در روز جاری ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومانی را به ثبت رساند و در مقابل نزدیک به ۵۹۷ میلیارد تومان جریان نقد حقیقی از گردونه معاملات خارج شد. صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط ۲۷۵ میلیارد تومان و صندوق‌های سهامی ۴۲ میلیارد تومان خروج سرمایه سرمایه‌گذاران خرد را تجربه کردند.

در نخستین روز معاملاتی هفته جاری ۲۹ شرکت به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در صفوف طولانی خرید قرار گرفتند و ۹۳ شرکت به ارزش ۵۱۹ میلیارد تومان در صفوف سنگین فروش حضور داشتند.

امروز ۸۳ درصد معاملات (معادل ۶۳۱ شرکت) در تابلوی قرمز بازار حضور داشتند، ۱۷ درصد دیگر نمادها (معادل ۱۲۹ شرکت) با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند.

در برنامه امروز بورسان، فردین آقابزرگی مدیر عامل سبدگردان نیکان به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات در بورس کالا را بررسی کرد.

منبع: fardayeeghtesad-30424

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد