hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تنش میان ترکیه و آمریکا؛ یک پهپاد سرنگون شد + علت ماجرا

تنش میان ترکیه و آمریکا؛ یک پهپاد سرنگون شد + علت ماجرا

فرماندهان آمریکایی پهپاد ترکیه‌ای را که در فاصله کمتر از نیم‌ کیلومتری نیروهای آمریکایی قرار داشت به عنوان تهدیدی بالقوه قلمداد کرده و جنگندهای اف-۱۶ آمریکا متعاقبا این پهپاد را در دفاع از خود سرنگون کردند.

پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور یک پهپاد ترکیه را به عنوان تهدید بالقوه برای نیروهای آمریکایی در سوریه سرنگون کردند.

این حادثه همزمان با حملات نیروهای ترکیه به اهداف نیروهای کرد مستقر در سوریه رخ‌ داد. ترکیه در پاسخ به حمله انتحاری روز یکشنبه به وزارت کشور در آنکارا، دست به این حملات زد. حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفته بود.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که نیروهای آمریکایی روز پنجشنبه شاهد حملات پهپادی ترکیه در شمال سوریه بودند. برخی از این حملات در «محدوده عملیاتی» در نزدیکی «حسکه» و در یک کیلومتری محل استقرار نیروهای آمریکایی رخ داد. تنها چند ساعت بعد یکی از پهپاد‌های ترکیه به این منطقه عملیاتی بازگشت و به سوی نیروهای آمریکایی حرکت کرد.

رایدر افزود: «فرماندهان آمریکایی این پهپاد را که در فاصله کمتر از نیم‌ کیلومتری نیروهای آمریکایی قرار داشت به عنوان تهدیدی بالقوه قلمداد کرده و جنگندهای اف-۱۶ آمریکا متعاقبا این پهپاد را در دفاع از خود سرنگون کردند.»

 

 

منبع: etemadonline-634772

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد