hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فرهنگ سازی بهترین راه برای تقابل با ناهنجاری بدحجابی

فرهنگ سازی بهترین راه برای تقابل با ناهنجاری بدحجابی

1398/11/26 , 18:50

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم گفت: بهترین برنامه برای تقابل با برنامه شبکه های معاند در ترویج بدحجابی؛ فرهنگ سازی است که باید از نهاد خانواده اجرایی شود.


به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم، نرجس نیازمند ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی که در موسسه بحرالعلوم برگزار شد، با تبیین دلایلی که موجب شد برای مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نامزد از قم وارد میدان شود، اظهار کرد: قم،شهر کریمه اهل بیت است و باید یک نماینده خانم در مجلس شورای اسلامی داشته باشد که بتواند بیانگر سخنان بانوان در مجلس شورای اسلامی باشد و این توانمندی را در خودم حس کردم که می توانم در چنین عرصه ای گام بردارم و در همین راستا وارد میدان شدم.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در ارتباط با دیدگاهش نسبت به گشت ارشاد، بیان کرد: همانگونه که از اسم گشت ارشاد مشخص است، حوزه ای در نیروی انتظامی کشور وجود دارد که موظف هستند به ارشاد در سطح جامعه بپردازند و اگر امروز شاهد ناهنجاری هایی هستیم این موضوع از کم کاری ما رخ داده است و باید آنقدر به صورت عمیق در جامعه فرهنگ سازی صورت بگیرد تا شاهد مشکلاتی که منجر به برخورد سلبی می شود نباشیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم با تاکید براینکه با برخورد های صلبی مخالفم، افزود: در صورتی که به صورت روشن بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری تدوین شده است توجه شود مشاهده می کنیم رهبری بر ضرورت توجه به جوانان بسیار تاکید دارند. 

ناهنجاری ها ریشه در ناآگاهی دارد 

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی براینکه برای جلوگیری از برنامه ها و تبلیغاتی که معاندان علیه حجاب اسلامی دارند، چه برنامه ای در سطح خرد و کلان دارید، بیان کرد: برنامه ترویج حجاب اسلامی در ایران، به صورت برنامه های مدون سال هاست که از سوی مسوولان مورد پیگیری قرار گرفته است و ما به دنبال فرهنگ سازی در سطح خرد و کلان هستیم و در تلاش هستیم که این برنامه را از محلات و خانواده ها شروع کنیم تا بتوانیم در سطح وسیع تری به اجرا بگذاریم.

نیازمند ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری ها ریشه در نا آگاهی دارد و زمانی که پی گیری می کنیم متوجه می شویم فرهنگ سازی شایسته ای در زمینه هایی که امروز به ناهنجاری تبدیل شده صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: رویکردهای مناسبی برای برخورد با پدیده بدحجابی در جامعه به راه افتاده است که با اخلاق خوب و برخوردهای مهربانانه دختران جوان و نوجوان را به حجاب دعوت می کنند که چنین اقداماتی می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. 

این کاندیدای مستقل بیان کرد: اقدامات بسیاری در ارتباط با ترویج فرهنگ حجاب اسلامی صورت گرفته است اما در این راستا لازم است که از نظر فرهنگی تلاش های بیشتری صورت بگیرد و با توجه به حساسیت هایی که در این مساله وجود دارد لازم است برای اجرای یک طرح تمام جوانب آن سنجیده شود.

مستقل وارد انتخابات شدم 

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید قصد ائتلاف با چه گروه و جریانی را دارید؟ گفت: من عضو هیچ طیف و گروه سیاسی نیستم و دعوت هم شدم و همانگونه که روز ثبت نام هم گفتم به صورت مستقل آمده ام.

نیازمند مهمترین علتی را که خود را وام دار هیچ لیستی نمی داند را تعهد به مردم دانست و گفت: می خواهم تعهدم به مردم باشد و بنا ندارم به هیچ گروه و یا حزب سیاسی وابسته باشم و امروز هم تماس هایی داشتم و قبول نکردم و با هیج ائتلافی وارد انتخابات نشدم.

وی اضافه کرد: هرجریان و گروهی که متعهد به قوانین انقلاب اسلامی باشد می تواند از من به عنوان یک کاندیدای دغدغه مند حمایت داشته باشد اما تاکید می کنم در هیچ جریان و گروهی ورود نخواهم کرد.

به نفع هیچ فرد و جریانی کنار نمی روم 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم با اشاره به برخی شایعه ها مبنی برکناره گیری به نفع فرد یا جریانی خاص، عنوان کرد: این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و به نفع هیچ جریان و فردی کنار نخواهم رفت و تا مرحله نهایی حضور خواهم داشت.

وی همچنین در پاسخ به دیگر خبرنگاری که در ارتباط با مشکلات اقتصادی مردم و راهکار برای برون رفت از آن را پرسید، گفت: مهمترین مسئله ای که مردم با آن مواجه هستند بحث معیشت  است که برای برون رفت از بحران های اقتصادی باید بنا به دستور رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید و حمایت از مشاغل خرد اقدام کنیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

نیازمند اضافه کرد: ایران برای ارتباط با جهان در وهله نخست لازم است که در کشور از رونق تولید حمایت کند تا در این راستا بتواند بسیار ی از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که در ارتباط با رویکرد سیاسی این کاندیدا پرسید، عنوان کرد: سمت و سوی سیاسی خود را دارم و در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل تحصیل کردم و این مساله دارای اهمیت است که نماینده ای که وارد مجلس می شود نمی تواند تنها با دیدگاه سیاسی خود کاری انجام دهد.

این کاندیدای مستقل برای نمایندگی مجلس از قم، در ارتباط با مهمترین برنامه اش برای ورود به مجلس گفت: تمرکزم بر روی زنان و خانواده است و به نظرم برای ترویج هر برنامه فرهنگی در جامعه باید روی خانواده کار کرد.

وی اضافه کرد: بحث زنان بسیار کلان است که باید به صورت جدی به آن توجه کرد و خلاء های قانونی داریم و باید بازنگری هایی رخ بدهد، زنان برای ما پاشنه آشیل است و دشمنان از همین موضع ما را مورد ضربه قرار می دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم در پاسخ به اینکه چه کسانی را رقیب خود می داند، گفت: تمام کسانی که از شورای نگهبان تاییدیه گرفتند رقیب من در این دوره انتخابات محسوب می شوند. 

وی همچنین در ارتباط با لزوم بومی بودن کاندیداها گفت: بومی بودن کاندیداها از تقاضای مردم است  اما بومی بودن از نظر قانون تعریف دارد برخی به صرف اینکه شخصی اصالتا بومی یک شهر باشند و برخی دیگر به صرف اینکه سال ها ساکن قم هستند بومی محسوب می شوند اما مساله ای که مهم است این است که نماینده باید با مشکلات شهری که از آن کاندیدا شده با خبر باشد و در دسترس مردم باشد تا مردم بتوانند با او ارتباط برقرار کنند و مشکلات مردم را پاسخگو باشد.

نیازمند ادامه داد: نماینده یک شهر باید زمانی که نماینده می شود بین مردم زندگی کند و به بخش های مختلف شهر برود و مشکلات آنان را پی گیری کند؛ مردم نماینده ای می خواهند که برایشان کار انجام دهد.

وی افرود: شهر قم شهر علماست و قطعا این پشتوانه ای برای نمایندگان این شهر است و قطع به یقین نیاز داریم به نماینده ای که طراز انقلاب اسلامی باشد و نظرات علمای شیعه را در بحث زنان دنبال کند به مجلس برود.

این کاندیدای مستقل اضافه کرد: من به جوان گرایی اعتقاد دارم و ریشه بسیاری از مشکلات کشور عدم اجازه ورود مدیران جوان در سطح کلان کشور است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی نیمی از جمعیت جوان را بانوان کشورتشکیل می دهند، گفت: این مساله موجب شده است که بخواهیم در حوزه بانوان توجه بیشتری داشته باشیم.

نیازمند علت اینکه به عنوان یک زن از قم کاندیدای مجلس شده است را تقابل با شایعات و یاوه های دشمنان اسلام ذکر کرد و گفت: می خواستم نشان دهم ورود یک خانم به مجلس شورای اسلامی از شهر مذهبی قم رخ داده است و برخلاف گفته های برخی شبکه های معاند هیچ مشکلی برای آزادی زنان در ایران وجود ندارد و می توانند به صورت مستقل فعالیت سیاسی اجتماعی داشته باشند.

وی با تاکید براینکه باید فردی برای مجلس انتخاب شود که توانمندی نمایندگی در مجلس را داشته باشد، گفت:  کسی که قرار است کاندیدای مجلس شود نباد با فساد مالی مواجه باشد و من در این راستا به شفافیت مالی و شفافیت اموال اعتقاد دارم.

نیازمند در ارتباط با این مسئله که در مرحله اول از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود و به صورت مجدد تایید صلاحیت شده است، گفت: از ایراداتی که گرفته شده بود عضویت علی البدل در شورای اسلامی شهر بود که با پی گیری های مصرانه توانستم به آنچه که عدالت اقتضا می کرد برسم و در این راستا از شورای نگهبان تشکر می کنم که به صورت مجدد بررسی کردند و تایید صلاحیت شدم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد