hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ایجاد نظم، برقراری امنیت و احقاق حق سه وظیفه اصلی مهم و اساسی نیروی انتظامی است

ایجاد نظم، برقراری امنیت و احقاق حق سه وظیفه اصلی مهم و اساسی نیروی انتظامی است

نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد انتظامی و مرزبانی گلستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: برقراری امنیت، ایجاد نظم و احقاق حق، سه وظیفه اصلی مهم و اساسی نیروی انتظامی است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد انتظامی و مرزبانی گلستان به مناسبت هفته انتظامی اظهار کرد: در ایجاد امنیت دستگاه‌های مختلف نقش اساسی دارند و آنجا که ناامنی ایجاد می‌شود، نقش نیروی انتظامی بسیار پررنگ‌ترجلوه می‌کند.

وی بیان کرد: حضور شما پرسنل انتظامی در برقراری امنیت سبب ایجاد نظم می‌شود و همین حضور در خیابان‌ها و معابر عمومی، نظمی در حمل و نقل ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه احقاق حق باید خدا را مدنظر قرار دهید، اگر در صحنه‌ای که حاضر می‌شوید، دشمن شما حضور داشت و حق با او بود نباید بر اساس دشمنی به طرفداری از گناهکار بپردازید.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هیچ نعمتی بالاتر و بااهمیت‌تر از امنیت نیست و آنان که در برقراری و ایجاد امنیت تلاش دارند، کاری بس ارزشمند براساس آیات قرآنی و روایات انجام می‌دهند.

وی با اشاره به حوزه مرزبانی و این که بیشتر ساکنین مرزهای کشور اهل سنت بوده و بیشتر هم مذهب آنان در کشورهای همسایه هستند، افزود: در مرزها، مرزبانان نباید منفعل باشند، بلکه باید فعال باشند.

وی تاکید کرد: این فعال بودن ربط و منافاتی با مهربانی و خدمت به مرزنشینان ندارد.

وی ادامه داد: رفتارهای مرزبانان نباید طوری باشد که مرزنشینان احساس کنند، مقابل آنان یا برادران و خواهران‌شان در کشورهای همسایه ایستاده‌اید.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: با توجه به حضور عوامل بیرونی در کشورهای همسایه، مرزنشینان نیز باید حس کنند خود هم در کنار مرزبانان باید با این عوامل مقابله و مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اقدامات مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر با توجه به همسایه بودن با کشور افغانستان که بیش از ۸۰ درصد تریاک دنیا را تولید می‌کند، یادآور شد: هیچ کشوری مانند ایران این چنین با این بلای خانمان‌سوز مقابله و مبارزه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: تقدیم شهدای مبارزه با قاچاقچیان و بکارگیری نیرو و سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی از اقدامات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است که دنیا باید قدردان این زحمات و خدمات باشد.

امنیت محصول همراهی همه بخش‌های اجرایی جامعه است

فرمانده انتظامی گلستان هم در این دیدار گفت: امنیت محصول همراهی همه بخش‌های اجرایی جامعه است.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهار کرد: پلیس در خط مقدم مقابله و مبارزه با ناامنی قرار دارد.

وی بیان کرد: امنیت برآیند اتفاقات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.


وی تصریح کرد: نیروهای پایور و وظیفه انتظامی گلستان‌ حضور شبانه‌روزی در امنیت مرزی، شهری و برون شهری دارد.

فرمانده انتظامی گلستان‌ گفت: باوجود ضعف در زیرساخت‌های مورد نیاز استان، این استان از امن‌ترین استان‌های کشور با توجه به همراهی مدیران و مسوولان، علما و روحانیون و در راس آنها مردم در کنار نیروهای انتظامی است.

فاضل‌دادگر افزود: در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان هستیم و این میزان کاهش گلستان را جزو استان‌های برتر قرار داده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد