hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > رسوایی برای آمازون؛ استفاده از یک الگوریتم مخفی برای افزایش خودکار قیمت‌ها

رسوایی برای آمازون؛ استفاده از یک الگوریتم مخفی برای افزایش خودکار قیمت‌ها

نشریه وال استریت ژورنال در گزارش جدیدی ادعا کرده که آمازون برای سنجش میزان افزایش قیمت کالاهای خود و همچنین مقایسه آن‌ها با پلتفرم‌های رقیب، از یک الگوریتم مخفی استفاده می‌کند.

به گزارش شبکه شرق، اولین‌بار اواخر ماه گذشته میلادی در شکایتی که توسط کمیسیون تجارت فدرال ارائه شده بود و آمازون را به نقض قانون ضدانحصار ایالات‌متحده متهم می‌کرد، به این الگوریتم با نام رمز Project Nessie اشاره شده بود. اکنون براساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، این پروژه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و بر این موضوع نظارت دارد که آیا خرده‌فروشان دیگر مانند Target از چنین روند قیمتی پیروی می‌کنند یا خیر. درواقع اگر خرده‌فروشان رقیب قیمت پایین‌تری ارائه کنند، الگوریتم به‌طور خودکار قیمت محصول آمازون را به سطح عادی خود برمی‌گرداند.

تلاش آمازون برای افزایش سود با یک الگوریتم مخفی

گفته می‌شود که Nessie به آمازون کمک کرده است تا سود خود را با افزایش قیمت کالاهای دسته‌بندی‌های مختلف افزایش دهد و غول تجارت الکترونیک استفاده از آن را در سال 2019 متوقف کرده است.

«داگلاس فارار»، سخنگوی FTC، به وال استریت ژورنال می‌گوید:

«ما دوباره از آمازون می‌خواهیم به‌سرعت برای انجام اصلاحات اقدام کند و به مردم آمریکا اجازه دهد تا دامنه کامل چیزی را که ادعا می‌کنیم نشان‌دهنده اقدامات انحصاری غیرقانونی آن‌ها است، مشاهده کنند.»

Project Nessie تنها یکی از رویکردهایی است که FTC با و‌جود آن‌ها آماز‌ون را به تلاش برای حفظ سلطه خود بر بازار در صنعت تجارت الکترونیک متهم کرده. در شکایت این آژانس گفته شده بود که آمازون از «استراتژی‌های ضدرقابتی و ناعادلانه» برای حفظ انحصار و بالا‌بردن قیمت‌ها برای خریداران و فروشندگان آنلاین استفاده می‌کند.

در پاسخ به این شکایت، آمازون گفته بود که FTC «در جمع‌آوری حقایق و قوانین اشتباه کرده است و ما مشتاقانه منتظریم تا این پرونده را در دادگاه مطرح کنیم.»

 

 

 

منبع: sharghdaily-899500

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد