hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > جزئیات بیهوش شدن دانشجوی دختر دانشگاه تهران به دلیل تذکر نیروهای حراست؛ «هنجارشکنی» کردند، تذکر گرفتند

جزئیات بیهوش شدن دانشجوی دختر دانشگاه تهران به دلیل تذکر نیروهای حراست؛ «هنجارشکنی» کردند، تذکر گرفتند

رئیس پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت:‌ نیروهای حراست به آنها تذکر می‌دهند و به آنها می‌گویند کارت دانشجویی را بدهید و برای تحویل گرفتن آن به حراست مراجعه کنید. خانم دانشجو بعد از شنیدن این موضوع گویا دچار افت فشار می‌شود و غش می‌کند.

از حال رفتن یک دانشجوی دختر به دلیل برخورد حراست»؛ این خبری است که ۱۲ مهر، در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر شد. برخی منابع، علت این تذکر را «بی حجابی» دانشجوی دختر عنوان کردند. موضوعی که از سوی رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و مدیر ارتباطات و رسانه این دانشگاه رد شد.

به گزارش شبکه شرق، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران «بغل کردن دو دانشجوی دختر و پسر» را دلیل تذکر حراست اعلام کرد اما مدیر ارتباطات با رسانه دانشگاه تهران، حاضر به ارائه ذکر دلیل نشد و فقط تاکید کرد که «هنجارشکنی» عامل تذکر مأموران حراست بوده است. این در حالی است که پیش از آنان «جاماسب نوذری، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران»، در پاسخ به سؤالی در همین راستا گفته بود که «هیچ مشکلی پیش نیامده است.» او همچنین تاکید کرد که «من خبر را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب!»

رئیس دانشکده: اصلا بحث حجاب نبوده است

سیدمحمدعلی ابراهیم زاده موسوی، رئیس پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در مورد خبر برخورد حراست این دانشگاه با یک دختر دانشجو گفت: «من مرتب با دانشجویان و تشکل‌ها نشست دارم و تا به حال که مشکل خاصی بین دانشجویان و حراست نداشته‌ایم. حراست هم برخورد محترمانه‌ای دارد. به هر حال محیط دانشگاه مقررات خاص خود را دارد. البته در همه کشورها محیط‌های آموزشی چارچوب و مقررات خاصی دارند و دانشجویان نیز موظف به رعایت هستند. دانشکده ما نیز از این قوانین مستثنا نیست. مثلا دانشکده ما عاری از دخانیات است. دانشجویان، اساتید، کارکنان و حتی مراجعان نمی‌توانند در محیط دانشکده سیگار بکشند.»

او در مورد برخورد حراست با یکی از دختران دانشجو به دلیل حجاب و در پی آن افت فشار او توضیح داد: «در مورد این خانم دانشجو هم چیزی که در فضای مجازی نوشته‌ شده، درست نیست. رسانه‌های بیگانه سال گذشته شکست سختی خوردند و به همین دلیل هر خبری را در رسانه‌های‌شان بزرگنمایی می‌کنند. این خبر اصلا در داخل بازتابی نداشت و رسانه‌های خارجی بازتاب دادند.»

بغل کردن؛ رفتار خارج از شأن دانشگاه

موسوی ادامه داد: «دو دانشجوی دختر و پسر رفتار خارج از شأن در محیط دانشگاه داشتند. در واقع یک دانشجوی پسر و دختر در انظار عمومی همدیگر را بغل کرده‌اند. هیچ کجای دنیا این متداول نیست. من در فرانسه تحصیل کردم و آنجا هم چنین چیزی مرسوم نیست. در واقع اصلا بحث حجاب نبوده‌است. نیروهای حراست هم به آنها تذکر می‌دهند و از آنها کارت دانشجویی می‌خواهند. به آنها می‌گویند کارت دانشجویی را بدهید و برای تحویل گرفتن آن به حراست مراجعه کنید. خانم دانشجو بعد از شنیدن این موضوع گویا دچار افت فشار می‌شود و غش می‌کند. بلافاصله خانم‌های همکار از خوابگاه می‌آیند و ایشان را به درماندگاه می‌برند. برای این خانم دانشجو سرم تزریق و بعد حالش بهتر می‌شود. ما فیلم‌ها را هم داریم که این خانم دانشجو را به بهداری بردند. بعد هم که از بهداری خارج می‌شوند، عکس‌هایشان موجود است. فیلم هم موجود است.»

رئیس دانشکده کشاورزی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخورد حراست با این دانشجو مناسب و در شان دانشگاه و دانشجو نبوده‌است، توضیح داد: «اگر هر سندی غیر از این توضیحاتی که من مطرح کردم، وجود دارد، اسنادش را ارائه دهند. حراست از این دو دانشجو کارت را می‌خواهد و آنها هم کارت را می‌دهند. برخورد از هر دو طرف محترمانه بوده و همین که حراست محل را ترک می‌کند، خانم دانشجو حالش بد می‌شود. هیچ درگیری لفظی و فیزیکی نبوده و حتی این دو دانشجو برای دادن کارت هم مقاومت نمی‌کنند. همه چیز محترمانه بوده‌است. همه صحبت‌های من مستند است. فیلم و عکس موجود است. اگر این خانم و آقای دانشجو هم حرفی غیر از این دارند، می‌توانند مطرح کنند. اگر مستنداتی ارائه دهند که درگیری فیزیکی یا لفظی بوده، ارائه دهند.»

او در پایان با اشاره به وضعیت انضباطی این دانشجو نیز توضیح داد: «در دانشکده کشاورزی مطلقا هیچ برخورد لفظی و فیزیکی اتفاق نیفتاده‌است. دانشجویان با نگاه‌ها و گرایش‌های مختلف تحصیل می‌کنند و مطلقا مشکلی نداشتیم. هیچ تصمیمی هم مبنی بر رفتن این دانشجویان به کمیته انضباطی گرفته نشده‌است. البته که کار خوبی نکردند اما فقط در حد یک تذکر حراست با آنها برخورد شده‌است.»

مدیر ارتباطات رسانه: مأموران حراست حین گشت‌زنی، رفتار هنجارشکنانه دیدند

افزون بر رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، نیما شایان، مدیر ارتباطات و رسانه دانشگاه تهران در گفت‌وگویی جداگانه در پاسخ به سؤالی مبنی بر صحت و سقم اخبار منتشر شده درباره «از حال رفتن یک دانشجوی دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران در نتیجه برخورد مأموران حراست» اظهار کرد: «ناهنجاری، قانون شکنی و هنجارشکنی پدیده‌ای است که در هر نقطه که رخ دهد، با تذکر و نوعی مواجه همراه خواهد شد. روز دوشنبه هفته جاری، ۱۰ مهر ماه، حدود ساعت ۱۵، مأموران انتظامات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی درحال گشت‌زنی در سطح پردیس بوده‌اند که متوجه نوعی هنجارشکنی و قانون‌شکنی از سوی ۲ دانشجو می‌شوند. انتظامات حسب وظیفه خود، به این افراد تذکر می‌دهد. هنجارشکنی در هر نقطه آموزش عالی، دانشگاه تهران و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی که اتفاق بیفتد، وظیفه مأمور انتظامات است که تذکر دهند و مواجهه داشته باشد»

این مقام مسئول در دانشگاه تهران تصریح کرد: «پس از تذکری که مأمور انتظامات می‌دهد، یکی از دانشجویان، از مأمور انتظامات تقاضا می‌کند که موضوع هنجارشکنی به اطلاع خانواده‌هایشان نرسد. استرس اطلاع‌رسانی هنجارشکنی رخ‌داده به والدین، منجر به آن می‌شود که دانشجو از فرط و شدت استرس نیاز به درمانگاه پیدا کند. در همین راستا، دانشجو در حالی که از مأمور انتظامات خواهش می‌کرده که موضوع به اطلاع خانواده‌هایشان نرسد، به سمت درمانگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی هدایت می‌شود. او حدود نیم ساعت در درمانگاه حضور داشته و بعد از این مدت، از درمانگاه ترخیص شده و به سمت منزل می‌رود.»

 

منبع: etemadonline-634730

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد