hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > پیش بینی کشت محصولات پاییزه در یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور

پیش بینی کشت محصولات پاییزه در یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور

مجری طرح گندم و برنج وزارت جهادکشاورزی از پیش بینی کشت محصولات پاییزه در یک میلیون و نهصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور خبر داد.

سهراب سهرابی در نشست هماهنگی و برنامه ریزی کشت پاییزه در گرگان کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزار‌ها را دو برنامه محوری در سال زراعی جدید بیان کرد و گفت: امسال برای سال چهارم در سطح ۵ و دو دهم میلیون هکتار برنامه طرح جهش تولید دیم زار‌ها در حال انجام است و کشت قراردادی نیز پارسال در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار انجام شد و امسال هم برنامه ویژه‌ای در این زمینه داریم.

او افزود: برای کاشت محصولات پاییزه در یک میلیون و نهصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سهراب سهرابی افزود: برای کشت پاییزه ۴۴۰ هزار تن بذر اصلاح شده تدارک دیده ایم.

محمد برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می‌شود.

مریم برزنونی رئیس مکانیزاسیون جهادکشاورزی گلستان نیز از پرداخت  تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت هفت ساله برای نوسازی ماشین آلات و ادوات جهاد کشاورزی از طریق بانک ملی خبر داد.

علی اکبر مهقانی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان هم تاکید کرد: بذر کافی و مناسب برای کشاورزان استان تدارک دیده شده و کشاورزان از مصرف بذر‌های غیر استاندارد خودداری کنند.

پیش بینی می‌شود امسال در ۳۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان گندم، ۷۰ هزار کلزا و ۶۰ هزار هکتار جو کشت شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد