به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه دوازدهم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 263 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 69 هزار و 800 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 256 واحد در رقم 715 هزار و 990 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 85 واحدی به رقم 25 هزار و 929 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 781 واحدی به سطح 128 هزار و 988 واحد رسید. 

یازدهمین روز خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و 45 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.   

امروز نماد ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 33 میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای فولاد، وتجارت، شپنا و وسالت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حفارس، تجلی، وشهر، وسینا و سپید تعلق داشت. 

بورس

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای شپدیس، خودرو، پاکشو و شستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل شبندر، فارس و شپنا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، تجلی و غصینو بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، شپاس و شاوان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثامان بیشترین تراکنش را داشت و تکاردان و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز دی، بمولد و نیان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 29 هزار و 476 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 21 هزار و 768 میلیارد تومان بود که 74 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 17 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 525 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 7 روز معاملاتی اخیر است. 

بورس

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 587 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، ثامان بیشترین ارزش معاملات را داشت و حفارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و ثشاهد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام میدکو با تعداد 690 میلیون و 191 هزار و 530 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دی تعلق داشت. دو نماد شستا و فملی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 65 نماد صف خرید داشتند و 48 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 127 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 7 درصدی به 344 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس