hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سیره شناسی پیامبر(ص) ضرورت وحدت جامعه امروز است

سیره شناسی پیامبر(ص) ضرورت وحدت جامعه امروز است

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه سیره شناسی پیامبر(ص) ضرورت وحدت جامعه امروز است، گفت: زمانیکه بشریت نظاره گر جنگ و خونریزی و بی‌عدالتی باشد، یک خلأ واقعی را در خود احساس کرده که تنها با حضور یک شخصیت الهی و آشنا شدن با آن می توانند این خلأ را برطرف کرده و امیدوار شود‌.

گرامیداشت هفته وحدت با محوریت پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام ملت اسلامی، با حضور آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان و ائمه جمعه اهل‌سنت در سالن فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستان ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت این هفته گفت: اگرچه جامعه اسلامی در گذشته در غفلت بوده اما امروزه با بیداری جامعه اسلامی و مصلحت امت اسلامی ایران و بر خلاف میل شیاطین جن و انس سعی در هرچه با شکوه برگزار کردن این محافل و مجالس داشته‌ایم.

امام جمعه گرگان با اشاره به ولادت پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد(ص)، بیان کرد: این سراج منیر در ۱۴۹۸ سال قبل در چنین ایامی در در مکه مکرمه در کنار بیت‌الله پا به جهان هستی گذاشت که این ولادت طبیعی و تکوینی ایشان به شما رفته و ما باید تلاش کنیم ایشان را به جامعه بشری بشناسانیم.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه این وجود گران بهای پیامبر اکرم(ص) نیازمند یک تولد نو توسط مسلمانان است، افزود: ولادت(طبیعی) را خدا انجام داده لذا مسلمانان باید برای ورود این شخصیت نورانی به جامعه و به میدان آوردن ایشان از طرق امروزی خود را موظف بدانند و تلاش کنند.

وی با اشاره به جنگ و خونریزی در جای جای عالم هستی توسط حاکمانی که خود را قیم عالم و حاکم مطلق آن می‌دانند، گفت: مادامیکه بشریت نظاره گر این چنین وقایعی بوده، یک خلأ واقعی را در خود احساس کرده که تنها با حضور یک شخصیت الهی و آشناشدن با وی می‌توانند این خلأ را برطرف کرده و امیدوار شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد