hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصویر) کشف جانور مخملی با ۵۶ پا در جنگل‌های برزیل

(تصویر) کشف جانور مخملی با ۵۶ پا در جنگل‌های برزیل

یک موجود کوچک مخملی که زیر ریشه‌های علفزار پنهان شده بود، روی 28 جفت پاهایش در جنگلی بارانی در برزیل به سرعت در حال حرکت بود که مستقیم در دستان محققان قرار گرفت. حالا این کرم به عنوان یک گونۀ جدید شناسایی شده است.

فرادید| بر اساس مطالعه‌ای که روز 2 اکتبر در مجله‌ی پیرحِی منتشر شد، این موجود گونه‌ی جدیدی از کرم مخملی است که با نام اِپیپِریپاتوس پوری (Epiperipatus puri) شناخته می‌شود. دانشمندان در حال کاوش در ذخیره‌گاه زیست‌محیطی گواپیاچو، بخشی از جنگل‌های سواحل شرقی برزیل بودند که به طور تصادفی به این موجود برخورد کردند. بین سال‌های 2012 و 2018، شش نمونه از این گونه از همان منطقه کوچک در جنگل‌های مرطوب گرمسیری جمع‌آوری شد.

به گزارش فرادید،  این موجود به عنوان یک کرم ریز پوشیده از برآمدگی‌های کوچک توصیف می‌شود که به پوست آن، بافت خشنی داده‌اند. ظاهر بیرونی این موجود، قهوه‌ای مایل به قرمز تیره است که با یک الگوی الماس‌مانند تار و قهوه‌ای و نارنجی پوشیده شده است.

1

به گفته محققان، این موجودات کوچک بین 26 تا 28 جفت پا دارند.

کارشناسان یک نمونه شاخص ماده از این گونه را با 28 جفت پا شناسایی کرده‌اند. سایر نمونه‌ها 26 و 27 جفت پا داشتند. نمونه شاخص حدود 1.69 اینچ طول داشت در حالی که سایر نمونه‌ها از حدود 0.47 اینچ تا 0.87 اینچ طول داشتند.

2

دانشمندان می‌گویند نمونه‌های نر دارای غدد مقعدی «نامحسوس» هستند که از دو منفذ در پشت آنها تشکیل شده است. این غدد و منافذ در ماده‌ها وجود ندارد.

نام این گونه برگرفته از یک جمعیت بومی در برزیل به نام پوری (Puri) است. این گروه در منطقه کوهستانی ایالت ریودوژانیرو زندگی می‌کردند، جایی که گونه‌ها آنجا جمع آوری شدند.

مترحم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-155238

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد