hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > ظرفیت پذیرش مسافران خارجی در مناطق گردشگری قم ایجاد شود

ظرفیت پذیرش مسافران خارجی در مناطق گردشگری قم ایجاد شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: باید ظرفیت پذیرش مسافران خارجی در مناطق گردشگری قم ایجاد شود و مناطق کهک و خلجستان به مقصدی برای توریست ها تبدیل شود.

به گزارش رویداد ایران از قم،علیرضا ارجمندی در نشست خبری که به مناسبت هفته گردشگری در دهکده صبا شهر دستجرد قم برگزار شد، اظهار کرد: به تازگی کاروانسرای دیرگچین که مربوط به دوره ساسانیان می شود به ثبت جهانی رسید و از نکات قابل توجه این کاروانسرا می شود به بهره بردن از این کاروانسرا تا اوایل دوره قاجار اشاره کرد.

 

وی با تاکید براینکه اختیار کاروانسرای دیرگچین در واگذاری به صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور سپرده شده‌است، گفت: مشکل سند این اثر تاریخی به زودی حل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های تپه تاریخی قلی‌درویش در جذب توریست های خارجی اشاره و بیان کرد: این تپه هفت هزار ساله حدود نیم قرن پیش توسط یک مستشرق آلمانی به عنوان شهری تاریخی در قم کشف شد که در آن سه‌هزار سال سکونت دائم وجود داشته و هویت بزرگی برای قم محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ شهر دستجرد ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارد و تاسیساتی که در این شهر با جنبه پذیرش عمومی وجود دارد بهترین ظرفیت در حوزه خدمات تفریحی و پذیرایی است.

 

ارجمندی بیان کرد: ۲ منطقه نمونه گردشگری در دستجرد جزو بهترین مناطق گردشگری کشور است و مناطق نایه و دهکده صبا جزو بهترین مناطق نمونه گردشگری در کشور است.

 

وی تاکید کرد: در مورد مناطق گردشگری باید ظرفیت پذیرش مسافران خارجی ایجاد شود و در استان قم مناطق مانند کهک و خلجستان باید مقصد قرار گیرد و خلجستان این ظرفیت را دارد که مقصد گردشگری شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم،با اشاره به این‌ که اگر مکمل گردشگری وجود داشته باشد ماندگاری زائران در قم زیاد می‌شود که در این بین وجود مناطق هدف گردشگری تفریحی مانند خلجستان تاثیرگذار است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد