hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) محبوب ترین گل های رز بالارونده

(تصاویر) محبوب ترین گل های رز بالارونده

در میان انواع گل های رز، رزهای بالا رونده به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان در تزئین باغ و باغچه شناخته می شوند. رزهای بالا رونده گل هایی زیبا، با دوام و اغلب معطر هستند که می توانند بر روی دیوارها، حصارها، ستون ها و مکان هایی با ساختار مشابه متصل شوند و منظره ای زیبا در خانه، باغ و باغچه خلق کنند.

گل رز یکی از محبوب ترین گل های جهان است که با طراوت و زیبایی خاصش در مراسم مختلفی مانند روز عشق، جشن عروسی، تولد و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

این گل زیبا با 150 گونه و بیش از 20 هزار رقم که هر ساله صدها گونه به آن اضافه می‌شود، قدمتی 70 میلیون ساله دارد.

در میان انواع گل های رز، رزهای بالا رونده به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان در تزئین باغ و باغچه شناخته می شوند. رزهای بالا رونده گل هایی زیبا، با دوام و اغلب معطر هستند که می توانند بر روی دیوارها، حصارها، ستون ها و مکان هایی با ساختار مشابه متصل شوند و منظره ای زیبا در خانه، باغ و باغچه خلق کنند.

در ادامه با معرفی زیباترین گل های رز بالارونده با ما همراه باشید.

1- رز Iceberg

رز آیسبرگ گیاهی با جوانه های سفید یخی و گاه صورتی است که در سال 1983 به تالار مشاهیر فدراسیون جهانی انجمن های گل رز وارد شد. این گل زیبا به صورت بوته ای و بالا رونده در دسترس است و برای رشد به آفتاب کامل تا  قسمتی سایه نیاز دارد. این گیاه شکوفه های کامل و پرحجمی دارد و از فصل تابستان تا زمستان شکوفا می شود.

51

2- رز Danse De Feu

رز Danse De Feu یکی از گل های رز بالا رونده است که می تواند در طی 5 سال تا ارتفاع 13 فوت رشد کند. این گیاه برای رشد به آفتاب کامل تا قسمتی سایه، خاک لومی یا شنی ، مرطوب و به خوبی زهکشی شده نیاز دارد.

52

3- رز Clarence House

رز Clarence House یک رز بالا رونده مدرن است که توسط باغبان انگلیسی پیتر بیلز پرورش یافت و به مناسب صدمین سالگرد تولد ملکه الیزابت به او تقدیم شد. این گیاه دارای شکوفه های خامه ای است که با هماهنگی رشد می کنند. شکوفه های رز Clarence House در گرمترین هفته های تابستان و اوایل پاییز بر روی گیاه خودنمایی می کنند.

53

4- رز انگلیسی Lady of Shalott

رز انگلیسی Lady of Shalott در سال 2009 توسط دیوید آستین در معروف ترین مهد کودک بریتانیا ایجاد شد. این گل زیبا برای افراد تازه کار بسیار مناسب است، دمدمی مزاج نیست، در برابر شرایط سخت آب و هوایی بخوبی دوام می آورد و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

54

5- رز Tearing Georgia

رز Tearing Georgia یکی از نمایندگان گلهای انگلیسی  با رایحه ای میوه ای است که توسط دیوید آستین پرورش داده شده است. این گل در شرایط مساعد می تواند تا 2 متر هم ارتفاع داشته باشد، برگ هایی براق به رنگ سبز روشن دارد و خارهای آن بسیار کم هستند.

55

6- رز Fourth Of July

رز رونده Fourth Of July گیاهی پر گل با غنچه های گسترده ای از شکوفه های بزرگ و نیمه مضاعف است که در سال 1999 به جهان معرفی شد.این گیاه گلبرگ هایی به رنگ قرمز و سفید دارد، در برابر بیماری ها مقاوم است و عطر شیرین آن یادآور سیب تازه بریده شده است.

56

7- رز Dublin Bay

رز Dublin Bay گیاهی با گل های قرمز و مخملی با عطر ملایم و میوه ای است که می تواند تا 8 فوت رشد کند. این گیاه گلهای نیمه دوتایی معطر و برگهای سبز تیره و عاری از هر گونه بیماری دارد و برای رشد به حداقل 6 ساعت نور آفتاب نیاز دارد.

57

8- رز Warm Welcome

رز Warm Welcome نوعی رز رونده مینیاتوری با شکوفه های متعدد است که ابعاد بزرگی ندارد و برای نگهداری در گلدان های موجود در بالکن، پاسیو و راهروهای نورگیر گزینه مناسبی است.

58

منبع: راهنماتو

منبع: faradeed-155076

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد