به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه دهم مهر ماه 1402، شاخص کل  بورس تهران  پس از نوسانات متعدد در نهایت 359 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 67 هزار و 524 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن  بورس  نیز با رشد 2 هزار و 306 واحد در رقم 712 هزار و 748 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 61 واحدی به رقم 25 هزار و 843 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 519 واحدی به سطح 128 هزار و 198 واحد رسید. 

سریال خروج سرمایه از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی شد و 9 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.   

امروز نماد ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای وپاسار، غمایه، وتجارت و ونوین بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبملت، بکابل، ثشاهد، فرابورس و سدبیر تعلق داشت. 

بورس

نمادهای لیدر بازار

امروز نمادهای شستا، وبملت و ونوین نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فارس، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و فرابورس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، کگهر و سغدیر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و تکاردان و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز دی، زملارد و بمولد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 189 هزار و 127 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 182 هزار و 144 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 244 میلیارد تومان رسید.

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد ثشاهد بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 143 میلیارد تومان بود. 

پس از ثشاهد، زملارد بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد دی و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 585 میلیون و 497 هزار و 55 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خگستر و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضا  

در معاملات دوشنبه، 65 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 152 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 46 درصدی به 370 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس