hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > امحاء کشت مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

امحاء کشت مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

ششمین مرحله از طرح امحاء محصولات کشت شده در مزارعی که صاحبان آن برای آبیاری از فاضلاب خام استفاده کرده‌اند، در شهرستان شیراز اجرایی شد.

در ششمین مرحله از امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام و پس آب‌های شهری شهرستان شیراز، به استناد دستور مقام قضایی و با حضور نمایندگان فراجا و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، چهل و پنج هکتار اراضی زیرکشت برنج و ذرت، امحاء شد.

در این مرحله مزارع آلوده‌ی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز در حال امحاء است که این اقدامات پیشگیرانه در جهت تضمین سلامتی عموم مردم جامعه تا ریشه کنی کامل کشت با آب‌های نامتعارف ادامه می‌یابد. 

بر اساس این گزارش؛ علاوه‌بر امحاء سطوح زیر کشت مزارع، ادوات آبیاری از جمله دستگاه‌های پمپاژ آب و لوله‌های آبرسانی نیز قلع و قمع و جمع‌آوری شده است.  

از ابتدای امسال تا قبل از اجرای مرحله ششم این طرح، بالغ‌بر 350 هکتار از مزارع آبیاری شده با آب‌های نامتعارف در شهرستان شیراز با شکایت دستگاه‌های متولی مانند شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست و دستور مقام قضایی امحاء شده است.

طبق قانون آبیاری مزارع با فاضلاب و آب‌های نامتعارف ممنوع است و براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هرکسی که سلامت مردم را تهدید کند برای آن در قانون جرم انگاری شده و با فرد خاطی برخورد می‌شود. 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد