hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > در گوشي هاي جام جهاني

در گوشي هاي جام جهاني

                                                          
 انگلیس و بلژیک امروز عصر برگزار کننده دیدار رده‌بندی یا مسابقه شصت و سوم جام جهانی 2018 خواهند بود. این دو کشور تا کنون 22 بار در مستطیل سبز با هم روبه‌رو شده‌اند اما تنها چهار بار در تورنمنت های بزرگ به مصاف هم رفته‌اند.                                                                              
                                                                                              
                                                                                              
                                                                                              
               
                                                      

                

           

انگلیس و بلژیک امروز عصر برگزار کننده دیدار رده‌بندی یا مسابقه شصت و سوم جام جهانی 2018 خواهند بود. این دو کشور تا کنون 22 بار در مستطیل سبز با هم روبه‌رو شده‌اند اما تنها چهار بار در تورنمنت های بزرگ به مصاف هم رفته‌اند. اولین بازی آن ها در 1921 و در قالب یک بازی دوستانه شکل گرفت که با نتیجه دو بر صفر به سود شیرها به پایان رسید.

اولین رویارویی این دو تیم در یک تورنمنت بزرگ، سال 1954 و در خاک سوییس ثبت شد. گروه چهارم جام جهانی جایی بود که انگلیس و بلژیك یکدیگر را ملاقات کردند و اولین بازی خودشان در ادوار جام جهانی را با نتیجه چهار بر چهار به پایان رساندند. تقابل بعدی این دو در جام جهانی، در سال 1990 رخ داد. انگلیس به عنوان صدرنشین گروهF و بلژیک به عنوان تیم دوم گروهE در یک هشتم به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم بریتانیایی موفق شد با تک گل دیوید پلات در دقیقه119، مجوز حضور در یک چهارم نهایی را کسب کند. در جام جهانی 2018 نیز این دو تیم در گروه G به مصاف هم رفتند و بلژیک با تک گل یانوزای، پیروز میدان شد.

به جز این سه بازی، انگلیس و بلژیک یک بار نیز در گروه دوم یورو1980 به مصاف هم رفتند و این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به جز این چهار مسابقه، تمام رویارویی های انگلستان و بلژیک به صورت دوستانه بوده است. از مجموع 22بازی، 15برد برای انگلیس و دو برد برای بلژیک ثبت شده و چهار بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. در تمام این بازی ها بلژیک 70بار دروازه خودی را باز شده دیده و تنها 26بار موفق شده دروازه انگلیس را باز کند. بیست و سومین تقابل این دو تیم از ساعت 18:30 دقیقه امروز(به وقت تهران) با سوت علیرضا فغانی آغاز می شود و رضا سخندان و محمد منصوری او را در این بازی مهم و بزرگ یاری می کنند. این بازی در ورزشگاه کرستوفسکی واقع در شهر سن پترز بورگ برگزار می شود. ورزشگاهی که میزبان پیروزی تیم ملی ایران مقابل قهرمان قاره آفریقا یعنی مراکش بود.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد