hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: شل شدن پوست معضلی است که افراد بیشتر پس از گرفتن رژیم غذایی به آن دچار می‌شوند.
امیرهوشنگ‌ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی افراد اگر می‌خواهند از افتادگی پوست خود جلوگیری کنند در دوران جوانی اقدام به کاهش وزن کنند. زیرا هرچقدر سن بالا می‌رود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی‌اش را از دست می‌دهد. به همین دلیل اگر هنگام جوانی از شر وزن اضافه خلاص شوند، پوست به جای اولش بازمی‌گردد.

مراقبت از پوست

او ادامه داد: افراد از پوست خود مراقبت کنند، روزانه لایه‌برداری انجام دهند، زیرا این کار کمک به حذف سلول‌های مرده پوست و گردش خون پوست را افزایش می‌دهد، حمام با نمک دریا و مواد معدنی موثر است، استفاده از کرم با فرمول گیاهی و مواد تشکیل دهنده مانند (اسید هیالورونیک، آلوئه ورا، عصاره مخمر، پروتئین سویا) ویتامین‌های A, C, E می‌تواند به هیدارته شدن و افزایش کلاژن و الاستین در پوست کمک کند.
او تصریح کرد: افراد مواد شوینده خشن مانند سولفات‌ها در صابون، شامپو و مایعات ظرفشویی را محدود، همچنین از برنزه کردن پوست خود با نور آفتاب پرهیز و از قراردادن پوست خود در آب گرم و کلردار خوداری کنند.
راه کار‌های جلوگیری از افتادگی پوست
این متخصص پوست، مو و زیبایی بیان کرد: افراد قبل از حمام رفتن پوست بدن خود را با یک برس نرم به آرامی ماساژ دهند، این کار کمک به پوسته‌پوسته شدن پوست می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد، مواد مغذی حیاتی را به پوست می‌رساند و کیفیت کلاژن و الاستین پوست را بهبود می‌بخشد؛ همچنین افراد می‌توانند هر روز از یک کرم سفت‌کننده پوست برای به داشتن پوست انعطاف پذیر و صاف استفاده کنند.

رژیم یو یو نگیرید

انوشه افزود: افراد با گرفتن رژیم یو‌یو نه تنها به بدن بلکه به پوست خود هم آسیب می‌رسانند. زیرا بدن در این رژیم دائماً در حال فربه شدن و دوباره آب رفتن است؛ این کار پوست را تحت استرس قرار می‌دهد، پس افراد باید بیشترین تلاش را داشته باشند تا از رژیم یو یو دوری کنند.
راه کار‌های جلوگیری از افتادگی پوست

نقش پروتئین در پوست

او ادامه داد: یک رژیم غذایی متعادل باید پروتئین کافی داشته باشد، زیرا کلاژن و الاستین خاصیت الاستیک و چاق نگه داشتن پوست را دارند. همچنین پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است. کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین‌های بدن است، در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد، کلاژن تخریب و پوست شل می‌شود که این خود باعث ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود.
راه کار‌های جلوگیری از افتادگی پوست

نقش مکمل‌ها در افتادگی پوست

این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: افراد با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنند، اما باید در رژیم‌های کاهش وزن از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ ماده ضروری را از دست نداده‌اند. همچنین افراد باید مطمئن شوند مولتی ویتامینی که استفاده می‌کنند دارای ویتامین‌های A, C, K, E و ویتامین‌های ب کمپلکس را دارد؛ زیرا این ویتامین‌ها برای سلامت پوست مهم است و مواد معدنی مانند سلنیومت، مس و روی برای سلامتی پوست ضروری است.راه کار‌های جلوگیری از افتادگی پوست

تاثیر ماسک‌  بر افتادگی پوست

انوشه بیان کرد: افراد از ماسک‌های خانگی غافل نشوند و با کمترین هزینه در منزل خود بهترین ماسک‌ها را تهیه کنند و به پوست خود بزنند؛ نمونه این‌ها ماسک خیار، الوئه ورا، سفیده تخم مرغ، ماساژ با روغن نارگیل است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد