hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها، قانون است

سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها، قانون است

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در دومین جلسه انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان با تاکید بر قانون بودن سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها، لزوم اجرای این قانون توسط شهرداری ها را ضروری دانست.
دومین جلسه اانجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای حقیقی و حقوقی در محل استانداری برگزار شد.
 در ابتدای جلسه جناب آقای رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضمن خوش‌آمدگویی و تقدیر و تشکر از همکاری اعضای انجمن، دستورجلسات را قرائت کردند.
در ادامه حاج آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رییس دبیرخانه انجمن استان، ضمن تبریک ایام به خصوص آغاز هفته دفاع مقدس، گزارشی از مصوبات جلسه قبلی ارائه داشتند. پیگیری پروژه‌های در حال ساخت با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عدم تناسب زمین‌های پیشنهادی برای ساخت کتابخانه مرکزی و درخواست برای واگذاری زمین سایت آسایش برای کتابخانه شماره 4 گرگان و درخواست تسریع در دریافت کتب آستان قدس از اهم مواد این گزارش بود.
در ادامه جلسه و ذیل دستور جلسه دوم در خصوص پیگیری منابع درآمدی کتابخانه‌های استان ابتدا گزارش تصویری از اجرای پروژه‌های تعمیر و تجهیز از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای حاضرین در جلسه نمایش داده شد. سپس گزارشی از وضعیت دریافت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها توسط آقای شمالی کارشناس بودجه و منابع درآمدی کتابخانه‌های استان ارائه گردید.
حاج آخوند میرزاعلی ضمن تشکر از زحمات و همکاری‌های شهرداری‌های سراسر استان، لزوم تامین مالی کتابخانه‌های عمومی به منظور مدیریت امور جاری و توسعه‌ای کتابخانه‌های عمومی، درخواست تسویه کامل مطالبات 1402 کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌های سراسر استان و ارائه گزارش تفریغ بودجه شهرداری‌ها، را داشتند.
در ادامه جلسه آقای بصیرنیا رییس شورای اسلامی استان و عضو حقوقی انجمن با ذکر این نکته که گزارش ارائه شده مربوط به امور زیربنایی بوده، لزوم ارائه برنامه برای تبلیغ وسیع شهری با موضوع کتابخوانی را عنوان کردند. همچنین آقای تجری عضو حقیقی انجمن نیز ارائه دستورجلسات مرتبط با بخش نرم و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی نیز را خواستار شدند.
در پایان جلسه، معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و ریاست جلسه به منظور جمع بندی موارد مطرح شده در جلسه بر موارد ذیل تاکید نمودند: استفاده از زمین‌های عام المنفعه با همکاری شهرداری‌ها به منظور رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی، بررسی وضعیت پرداخت نیم درصد شهرداری‌های استان توسط ادارات کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دفتر امور شهری و دفتر امور اجتماعی استانداری و ارائه گزارش پرداختی شهرداری‌ها به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد