hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > افزایش 60 درصدی مهاجرت کودکان

افزایش 60 درصدی مهاجرت کودکان

آمارها نشان می‌دهد شمار مهاجرت کودکان بدون همراه از طریق راه‌های دریایی خطرناک از آفریقا به اروپا در سال 2023 نزدیک به 60 درصد افزایش یافته است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید: شمار کودکان مهاجر بدون همراه که از نواحی دریایی خطرناک به سمت اروپا عبور می‌کنند در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، یونیسف در این باره می‌گوید بیش از ۱۱ هزار کودک از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند. این نهاد خواستار واکنش گسترده اروپا برای حمایت از کودکان و خانواده‌های پناهجو است.

این نهاد سازمان ملل می‌گوید کودکان اغلب زمانی که به اروپا می‌رسند در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند و بیش از ۲۲ هزار نفر فقط در ایتالیا نگهداری می‌شوند.

در همین رابطه، در نشست سران ۹ کشور جنوب اروپا که به تازگی در «مالت» آغاز شده، وضعیت ناگوار مهاجران در دریای مدیترانه در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان ملل می‌گوید بیش از ۲۵۰۰ نفر در سال جاری میلادی در حین سفر جان باخته یا مفقود شده‌اند - بیش از ۱۸۰ هزار نفر موفق شده‌اند.

در این نشست پیشنهادهایی برای افزایش گشت‌زنی‌های نیروی دریایی، با کشتی‌های نظامی احتمالا برای بازگرداندن مهاجران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این رهبران همچنین تلاش‌های جاری برای پرداخت پول به کشورهای شمال آفریقا به منظور جلوگیری از خروج مهاجران از کشورهایشان را بررسی خواهند کرد.

در سال‌های اخیر با افزایش بحران‌های اقتصادی یا ناامنی‌های ناشی از جنگ در آفریقا، مهاجرت به اروپا شدت یافته است. یکی از راه‌های مهاجرت و پناهجویی، دریاست که این موضوع حوادث ناگوار و دلخراشی را رقم زده است. راه‌های دریایی عموما پرخطر است و قاچاقچیان انسان عموما از قایق‌های کوچک برای انتقال پناهجویان استفاده می‌کنند.

در برخی موارد این قایق‌ها در میانه راه واژگون و تعدادی از مهاجران غرق شدند.

منبع: etemadonline-634071

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد