hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تجهیزات VAR در ایران ماندگار می شود

تجهیزات VAR در ایران ماندگار می شود

تلاش برای حفظ تکنولوژی قرضی در کشور تجهیزات VAR از ایران ممنوع الخروج شد!

مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا مجوزهای لازم برای حفظ تجهیزات VAR در تهران را دریافت کنند.
به گزارش "ورزش سه"، رایزنی های مقامات فدراسیون فوتبال برای ورود تجهیزات VAR به ایران به صورت قرضی برای دیدار های لیگ قهرمانان آسیا جواب داد و بازی پرسپولیس و النصر اولین بازی ای بود که به میزبان ایران با حضور VAR برگزار شد.

حالا این تجهیزات در ایران مانده و این هفته در بازی های نساجی مقابل الهلال و سپاهان مقابل الاتحاد نیز استفاده خواهد شد. با اینکه طبق قرار قبلی تجهیزات VAR باید بعد از بازی های هفته دوم لیگ قهرمانان از ایران خارج شود و به کشور مبدا خود برسد، اما مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا این تجهیزات باارزش را در ایران نگه دارند.

هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «پس از موافقت با میزبانی تیم های ایرانی، با کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر مجموعه ها وارد مذاکره شده و ظرف مدت یک هفته این تجهیزات را با تمام مشکلاتی که وجود داشت، وارد ایران کردیم. پس از نصب تجهیزات VAR در آزادی و برگزاری دیدار تیم های پرسپولیس و النصر، AFC بابت راه اندازی، وصل سیستم و فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، تقدیر کرد. تجهیزات VAR طی دو روز گذشته در ورزشگاه نقش جهان نیز نصب شده و مشکلی وجود ندارد. »

او درباره احتمال باقی ماندن این تجهیزات در ایران بیان کرد: «برای نگهداری تجهیزات VAR در ایران باید اقدامات و مکاتبات مختلفی صورت گیرد، مجوزهای لازم صادر شود تا بتوانیم از این سیستم در رقابتهای لیگ برتر در آینده‌ای نه چندان دور استفاده کنیم. سعی ما بر این است با ایجاد شرایط مناسب و گرفتن مجوزات مد نظر از این پس ورزشگاه هایی که شرایط داشتن تجهیزات VAR را دارند، این تجهیزات در ایران بماند.»

 

منبع: khanefootball-48245

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد