hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > گفتمان وحدت و تقریب به یک فرهنگ تبدیل شود / جامعه اسلامی و مسلمانان، میوه شیرین وحدت و میوه تلخ تفرقه را مشاهده کردند

رئیس مرکز اسلامی گلستان در نشست خبری هفته وحدت:

گفتمان وحدت و تقریب به یک فرهنگ تبدیل شود / جامعه اسلامی و مسلمانان، میوه شیرین وحدت و میوه تلخ تفرقه را مشاهده کردند

حجت الاسلام دیلم گفت: ایجاد فتنه و اختلاف بین اقوام و مذاهب اسلامی حربه اصلی دشمن است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در نشست خبری به مناسبت هفته وحدت در مرکز اسلامی گلستان گفت: با وجود اینکه دشمن با ترفندهای مختلف نتوانست میان وحدت شیعه و سنی اختلاف بیاندازد حربه امروز دشمن ایجاد مباحث قومی و مذهبی و اختلاف میان اقوام و مذاهب اسلامی است.
وی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و همچنین هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: فرهنگ وحدت و تقریب و زندگی مسالمت آمیز مختص یک روز یا یک هفته نباشد بلکه می بایستی گفتمان وحدت در طول سال صورت بگیرد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با ذکر این مطلب که گلستان در موضوع وحدت مثال زدنی و زبانزد است، بیان کرد: وحدت و همدلی مختص انقلاب نیست بلکه وحدت و هم بستگی مورد تاکید قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم (ص) مشهود می باشد که تاکید دارد انسان ها در کنار هم همراه و هم دل باشند و وحدت باعث موفقیت و تفرقه باعث سست شدن پایه های برابری و برادری می شود.
حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه انبیا و اولیای دین و بزرگان به تقویت و استحکام وحدت تاکید و توصیه داشتند، بیان کرد: امام علی (ع) به مساله وحدت امت اسلامی حریص بودند و می فرمایند وحدت امت با هیچ خواسته گروهی نباید لطمه بخورد.

حجت الاسلام دیلم در ادامه گفت: بیانات امام صادق (ع) و امام حسن عسگری (ع) نیز برپایه وحدت می باشد که با نگاه به زندگانی اهل بیت (ع) متوجه می شویم که سرشار از احترام به عقاید یکدیگر است.
وی با بیان اینکه، امام راحل از همان بدو انقلاب بر مساله وحدت تاکید داشتند، افزود: امروز باید بیاندیشیم و تبیین کنیم که ثمرات وحدت و اثرات سو تفرقه در جامعه با مشاهده میوه شیرین وحدت و میوه تلخ تفرقه چیست.
حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه، قرآن، کعبه و پیامبر (ص) از مهم ترین اشتراکات امت اسلامی است، گفت: می توانیم با تمسک به اشتراکات و با تاسی از قرآن و سیره  پیامبر (ص) امت واحده اسلامی را تشکیل بدهیم.
وی افزود: اگر با وحدت و همدلی حق برادری و برابری را ادا کنیم می توانیم بر دشمنان غلبه کنیم. چون امروز بزرگ ترین حربه دشمن ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب اسلامی است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: در انقلاب اسلامی ایران در حوزه وحدت کارهای بزرگی انجام گرفته است، بنحوی که امروز ایران اسلامی سردمدار تقریب مذاهب در جهان است که در ادامه آن با تاسی از آرمان های امام راحل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری به تمدن نوین اسلامی برسیم که این مهم با وحدت بین شیعه و سنی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه، نخبگان و صاحبان عقل و اندیشه ثمرات وحدت را تبیین کنند، گفت: انتظار داریم نخبگان و بزرگان اهل سنت و تشیع مصادیق عملی وحدت را در فضای مجازی و حقیقی گسترش دهند تا روایت اول را درخصوص وحدت و تقریب داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد