به گزارش اکوایران، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از عرضه گوشت قرمز در مرداد ماه ۱۴۰۲، عرضه این ماده غذایی در کشور نسبت به تیرماه امسال و نسبت به مرداد ماه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. آمار عرضه گوشت قرمز به تفکیک انواع دام نیز نشان دهنده کاهش عرضه گوشت گاو و گوسفند در مردادماه امسال نسبت به مردادماه ۱۴۰۱ است.

طبق آخرین آمار منتشر شده از وزن انواع دام ذبح شده در کشور، عرضه گوشت قرمز از ۴۴.۵ هزار تن در تیرماه امسال به ۴۱.۱ هزار تن در مرداد ماه سال جاری رسیده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد میزان کل گوشت قرمز عرضه شده در بازار در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است. 

گوشت قرمز

عرضه گوشت قرمز گاو و گوسفند در مردادماه ۱۴۰۲

آمار گوشت قرمز به تفکیک انواع دام نیز نشان می‌دهد میزان عرضه گوشت گوسفند از ۲۴ هزار تن در مرداد ۱۴۰۱ به ۱۴.۷ هزار تن در مرداد امسال رسیده است. به بیان دیگر عرضه گوشت گوسفندی در مرداد سال جاری ۳۸ درصد نسبت به مرداد سال گذشته کاهش یافته است.

از سوی دیگر آمار عرضه گوشت گاو و گوساله در کشور گویای آن است که عرضه این گوشت از ۲۷.۳ هزار تن در مرداد ماه سال گذشته به  ۲۲.۲ هزار تن در مرداد ماه امسال رسیده است. این تغییر نشان از کاهش ۱۹ درصدی عرضه گوشت گاو در کشور از در مرداد ماه سال جاری نسبت به مرداد ۱۴۰۱ دارد. 

گوشت قرمز