hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری ۳۰ برنامه همزمان با هفته وحدت از سوی مرکز اسلامی گلستان برگزار می شود

برگزاری ۳۰ برنامه همزمان با هفته وحدت از سوی مرکز اسلامی گلستان برگزار می شود

رییس مرکز اسلامی استان گلستان از اجرای 30 برنامه در هفته وحدت امسال در استان خبر داد و گفت: این برنامه ها در مرکز استان و در شهرستان ها با حضور علما و نخبگان شیعه و سنی و مهمانانی از استان و کشور انجام می شود.

حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در نشست با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: امسال 15 نفر از علما و نخبگان استان گلستان به سی و هفتمین دوره از کنفرانس وحدت اسلامی در تهران اعزام می شوند. 

 رئیس مرکز اسلامی استان گلستان، بیان کرد : از این تعداد 4 نفر از بانوان و بقیه از علما و نخبگان استان طی روزهای 9، 10 و 11 مهر ماه در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت مرکز اسلامی گلستان در سطح استان، افزود: مرکز اسلامی گلستان بر اساس وظیفه ذاتی خود در این ایام ۳۰ عنوان برنامه را در سطح استان پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: این برنامه ها شامل؛ چهار نشست نخبگانی با حضور علمای شیعه و سنی و مهمانان کشوری، چهار محفل قرآنی و کاروان قرآنی، حضور علما در نماز جمعه ، ۱۲ همایش، اعزام مبلغ در روزهای جمعه (۷ و ۱۴ مهر) و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: هر ساله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر اساس شناختی که از علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان ها داشته شرکت کنندگان را به کنفرانس وحدت اسلامی دعوت می کند.

وی اظهار کرد: نشست های نخبگانی، نشست مدیران و مدرسان اهل سنت، جشن های میلاد پیامبر اسلام (ص)، محافل انس با قرآن کریم با محوریت وحدت اسلامی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، محفل شعر تقریب، اعزام سخنرانان تقریبی به مصلاهای نماز جمعه و مسابقات فرهنگی و هنری از مهمترین این برنامه ها است.

وی با اشاره به اثرات و عوامل وحدت در جامعه، گفت: عواملی همچون؛ کتاب خدا، قرآن کریم، پیامبر(ص) از مشترکات مسلمین است که باعث وحدت و هم افزایی بیشتر می شود و باید از آنها تمسک جسته و امت واحده اسلامی را تشکیل داد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه یکی از حربه های امروز دشمنان ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب است، افزود: دشمن برای ایجاد این اختلافات همیشه در حال هزینه کردن است.

وی تاکید کرد: رهبران شیعه و سنی و همه اندیشمندان در کنار هم وحدت با حفظ عقاید یکدیگر را رقم بزنند و مصادیق وحدت عملی را به همه معرفی کنند.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت اقوام استان گلستان، گفت: به فرموده معظم له؛ استان گلستان سرآمد وحدت کشور است و در حوزه وحدت و تقریب الگو است.

وجود بیش از 600 شهید، ایثارگر و جانباز اهل سنت در استان گلستان

حجت الاسلام نورعلی دیلم به وجود بیش از 600 شهید، ایثارگر و جانباز اهل سنت در استان گلستان اشاره کرد و افزود: این حضور ارزشمند نشان دهنده تاثیرگذاری نفس مسیحایی امام راحل را نشان می دهد که لبیک گویان به ندای حضرت امام خمینی (ره) عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، وجود جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را سرمایه های اجتماعی و فرهنگی ارزشمندی بیان کرد و گفت:لازم است این سرمایه های ارزشمند روایت گر رشادت ها و جانفشانی های خود در طول دوران دفاع مقدس برای نسل جوان باشند.

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: امروز تبیین و بازگو کردن فرهنگ ایثار و شهادت برعهده ایثارگران و یادگاران دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین بیان کرد: امروز و در این عصر رهبر معظم انقلاب اندیشه مقاومت را مطرح کردند که در تمام مراحل مختلف زندگی و در تمام دوران ها قابل بررسی و توجه می باشد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد