hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > گام نهایی مرمت و بازسازی 1000 باب منزل محرومین در شیراز آغاز شد

گام نهایی مرمت و بازسازی 1000 باب منزل محرومین در شیراز آغاز شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس، در یک گردهمایی با حضور فرمانده سپاه فجر فارس، شهردار شیراز و جمعی از مسئولین استانی، آغاز اجرای گام نهایی مرمت و بازسازی 1000 باب منزل محرومین در شیراز اعلام شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در این آیین ضمن گرامیداشت این هفته، با اشاره به این نکته که این اقدام برای اولین بار در شیراز توسط شهرداری و شرای الامی شهر شیراز، به صورت خاص و تحت عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این عملیات بدون هیچ دستورالعمل و ابلاغی اجرا شده و کاملا به صورت ابتکاری و حاصل هم افزایی شهرداری و شورای شهر شیراز، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی و قرارگاه احمد بن موسی می باشد.

سردار یدالله بوعلی در ادامه بیان کرد: در فارس، سه قرارگاه محرومیت زدایی فارس با محوریت بسیج سازندگی در تمام استان به غیر از شهر شیراز، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و قرارگاه صیانت از سومین حرم اهل بیت به ریاست استاندار در حوزه محرومیت زدایی مشغول به فعالیت هستند.

وی درخصوص فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی فارس خاطرنشان کرد: این قرارگاه شش دهستان محروم از شش شهرستان کوهچنار، ممسنی، خفر، اقلید، خرمبید و استهبان را در هدف قرارداد در امور عمرانی و آبادانی تعیین کرده است.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به وضعیت برخی مناطق کمتر برخوردار در شیراز اظهار کرد: 99 روستای اطراف شهرستان شیراز فاقد معابر مناسب است که سپاه با همکاری دیگر دستگاه‌ها در امر عمران 22 روستا ورود کرده و درحال حاضر یک میلیون مترمربع آسفالت در دستور کار قرار گرفته است که 300 هزار متر مربع آن تاکنون عملیاتی شده است.

بوعلی با اشاره به برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه مرمت 1000 واحد مسکونی در سال جاری، گفت: سال گذشته نیز تفاهم نامه ای برای مرمت 1000 واحد مسکون با اعتبار 100 میلیون تومان برای هر واحد منعقد گشت که تاکنون مرمت 700 واحد آن به اتمام رسیده است.

وی ضمن اشاره به این نکته که ساماندهی معتادان متجاهر در ماموریت سپاه نیست، اظهار کرد: تمام تلاش این نهاد، اختصاص یک مکان برای ترک و توانمند سازی معتادان به شیوه ای متفاوت بوده که در حال حاضر این کار اجرا شده است و هم اکنون در حال اجرا است.

بوعلی هم چنین از راه انداز 152 کارگاه اشتغال خانگی در محلات کم برخوردار خبر داد.

برای نخستین بار در کشور کمیسیون محرومیت زدایی در شیراز تشکیل شده است

شهردار شیراز در این آیین با اشاره به این که کمیسیون محرومیت زدایی برای نخستین بار در کشور، در شیراز تشکیل شده است، گفت: در ابتدای امر، شهرداری شیراز داده های زیادی در دست نداشت و در این خصوص قرارگاه احمد بن موسی (ع) همکاری خوبی با مجموعه مدیریت شهر داشته است.

محمدحسن اسدی با اشاره به این که نیازها بر اساس سلسله مراتب مازلو، در ابعاد نیازهای فیزیولوژیک، اجتماعی و خودشکوفایی مدنظر قرار گرفته اند، اظهار کرد: در محلات شیراز، فقر و عدم برخورداری زیاد است، لذا سال گذشته با احصای 40 محله، 77 پروژه به ارزش 510 میلیارد تومان و طی دو هفته گذشته نیز 47 پروژه با اعتبار 250 میلیارد تومان به بهره بردای رسیده است.

وی با یادآوری این نکته که 3 درصد از کل بودجه عمرانی شهرداری در برنامه شیراز 1404 صرف محرومیت زدایی تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: در سال 1402، از میزان 19 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری شیراز، 600 میلیارد تومان صرف پروژه محرومیت زدایی می شود.

اسدی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری، 450 میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی ابلاغ شده است که پیرو آن، مرمت و بازسازی 1000 واحد مسکونی از منازل محرومین در دستور کار قرار گفت.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز، هیچ پروژه تعطیل یا نیمه تعطیل در کلان شهر شیراز نداریم.

برنامه محرومیت زدایی با یک اندیشه عمیق شکل گرفته است

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: بهمن ماه سال گذشته برنامه محرومیت زدایی با یک اندیشه عمیق در مجموعه مدیریت شهری کلانشهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

سیده مریم حسینی با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که امسال در دست پیگیری و اجرا قرار گرفته؛ پیگیری درمانگاه‌های ناتمام در شهر، تامین مسکن افراد بی بضاعت، راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی، انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی، بازدید مستمر از پروژه ها، اختصاص 300 میلیارد بودجه برای 101 پروژه عمرانی، ورود به بحران سالک و مواردی از مهمترین اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سند محرومیت زدایی شهر شیراز با کمک داده‌های سپاه تدوین شده است، به اهداف بلند مدت محرومیت زدایی کلانشهر شیراز هم اشاره و از بین بردن موانع حقوقی و اجتماعی و ایجاد همبستگی بین دستگاه‌ها را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

حسینی با بیان اینکه برای قرار گرفتن سومین حرم اهل بیت (ع) باید با دیدگاه مذهبی ورود شود، گفت: در این راستا به جهت دستیابی به اقتصاد پایدار در شهر، ضرورت دارد که جذب خیرین در دستور کار قرار گیرد.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد