hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خروج حدود ۳ هزار نفر از ساکنان محلی از منطقه قره‌باغ

خروج حدود ۳ هزار نفر از ساکنان محلی از منطقه قره‌باغ

در حالی که دولت ارمنستان از خروج حدود ۳ هزار نفر از ساکنان محلی از منطقه قره باغ خبر داده، طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نیروهای حافظ صلح روس نیز در همراهی و حفظ امنیت کاروان‌های حامل شهروندان ارمنی از این منطقه مشارکت دارند.

 

به گزارش شبکه شرق، حدود 3 هزار نفر از از ساکنان محلی منطقه قره باغ تا صبح امروز از منطقه خارج شده و به خاک ارمنستان رسیدند. این مسئله در پیام منتشره در وب سایت رسمی دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان آمده است.

طبق این اطلاعات، جریان مهاجران در طول شب ادامه داشت. ارائه کمک‌های لازم به افرادی که به خاک ارمنستان می‌رسند و ثبت نام و سازماندهی آنها با شرایط جدید ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه نیز صبح امروز دوشنبه گزارش داد که نیروهای حافظ صلح روسی 70 نفر، از جمله تعداد زیادی کودک را از منطقه مارتونی تا شهر استپاناکرت(خانکندی)، پایتخت قره باغ اسکورت کردند. 

طبق این اطلاعات، نیروهای حافظ صلح روسیه به انجام وظایف خود در منطقه قره باغ ادامه داده و با همراهی حافظان صلح روسی، کار انتقال غیرنظامیان از منطقه مارتونی در حال انجام است.

علاوه بر این، وزارت دفاع روسیه یادآور شد که طی 24 ساعت گذشته نیروهای حافظ صلح از تحویل 190 تن محموله کمک‌های انسان دوستانه حاوی مواد غذایی و سوخت و دارو برای مردم غیرنظامی قره باغ اطمینان حاصل کردند.

 

منبع: sharghdaily-898089

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد