hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > زمان واریز معوقات رتبه بندی معلمان مشخص شد

زمان واریز معوقات رتبه بندی معلمان مشخص شد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مسائل رتبه بندی در حال انجام است، به اعتراضات همکاران نسبت به احکام رسیدگی شده است و در حقوق شهریورماه معوقات به حساب آنها واریز شد.

به گزارش شبکه شرق، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از واریز معوقات رتبه بندی معلمانی که نسبت به احکام خود اعتراض داشتند با حقوق شهریورماه خبر داد.

محمدمهدی کاظمی با حضور در یک برنامه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: مسائل رتبه بندی در حال انجام است، به اعتراضات همکاران نسبت به احکام رسیدگی شده است و در حقوق شهریورماه معوقات به حساب آنها واریز شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره تمهیدات آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس توضیح داد: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس تقریبا از هفت الی هشت ماه قبل شروع می‌شود و ما برنامه ریزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ را از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز کردیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره چرایی هزینه‌های گزاف سرویس‌های مدارس، توضیح داد: سرویس مدارس جزو فعالیت‌هایی است که ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش ندارد اما مسئولیت آن بر عهده مدیر مدرسه گذاشته شده است. نهایتا امسال آیین نامه جدید به تصویب هیات دولت رسید. مدیر مدرسه وظیفه برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و اگر بخواهد برای این موضوع وقت بگذارد با مشکل مواجه می‌شود.

به گفته کاظمی، از سال گذشته تا کنون ۲۰۲۰ مدرسه با طرفیت بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور ایجاد شده و امسال نیز آموزش و پرورش برای جذب ۵۰ هزار معلم اقدام کرده است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره آموزش و شناسنامه‌دار شدن معلمان مدارس غیر انتفاعی، اظهار کرد: فرآیند آموزش معلمان مدارس غیردولتی از خردادماه آغاز و دوره‌های آموزشی آن از اوایل شهریورماه شکل گرفته است و بر اساس آخرین گزارشات در استان‌ها فرآیند آموزش توسط دانشگاه فرهنگیان شروع شده است و ممکن است دوره‌ها در برخی استان‌ها به پایان نرسیده باشد اما در برخی استان ها این آموزش‌ها به پایان رسیده است. برنامه ریزی توسط دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و در روزهایی که معلمان کلاس ندارند این آموزش ها تا مهرماه انجام می‌شود.

 

فراهم کردن زمینه جذب کارگزاران مدارس تا اسفند ماه


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرور درباره استخدام خدمت‌گزاران مدارس، تصریح کرد: این امر مساله دیروز و امروز نیست و سال‌های گذشته هم بوده است. با پیگیری وزیر و همراهی سازمان اداری و استخدامی مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۲ بتوانیم مجوزهای تعدادی را نهایی کنیم و نسبت به جذب اینها اقدام کنیم که این امر در طول سال تحصیلی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان اسفندماه زمینه جدب این افراد را فراهم کنیم.

کاظمی درباره کسری معلمان در برخی مدارس ابتدایی، گفت: اعلام نتیجه آزمون استخدامی آموزگاری انجام شده است و طبیعتا سازماندهی این افراد از قبل مشخص شده است به عبارت دیگر گرچه اسم پذیرفته شده مشخص نبود اما معلوم بود که برای مثال در این منطقه سه نفر قرار است به عنوان نیروی آموزگاری جذب شوند. این برنامه‌ریزی در سطح منطقه و شهرستان اتفاق افتاده است و امیدواریم از روز دوشنبه سوم مهر این سازماندهی انجام گیرد. در برخی استان ها نیز از اول مهر معلمانی که اعلام نتیجه آنها انجام شده بود در مدارس ساماندهی شدند.

 

به کارگیری بازنشسته ها برای تدریس ابتدایی و متوسطه


وی درباره به کار گیری بازنشسته‌ها برای تدریس در مدارس ابتدایی، تصریح کرد: بخشی از جذب نیروی انسانی به خروجی دانشگاه فرهنگیان باز می‌گردد. بخشی دیگر از طریق جذب و استخدام نیروی دبیر ، آموزگار، هنرآموز و آموزگار استثنایی انجام می‌شود. بخشی نیز از طریق به کارگیری نیروهای موظف است که ساعت غیر موظف دارند و تدریس می‌کنند. بخشی دیگر از کسری نیرو را نیز که مجوز آن صادر شده است از طریق به کارگیری تعدادی بازنشسته‌ها برای جبران کسری نیروی انسانی در دوره ابتدایی و متوسطه انجام می‌دهیم. 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در عین حال یادآور شد: ظرفیت دانش آموزی ما افزایش داشته و موضوع خروج نیروی انسانی را در سال‌های گذشته داشته ‌ایم. در مقطعی پذیرش دانشگاه فرهنگیان ما به حداقل رسید و تصمیمات هفت الی هشت سال گذشته باعث شد ورودی معلمان کم شود اما بیشترین و گسترده ترین استخدام در این دولت و طی دو سال گذشته انجام شد تا بتوانیم کسری نیروی انسانی را جبران کنیم که این امر با پیگیری شخص وزیر آموزش و پرورش- آقایان نوری و صحرایی- و همراهی سازمان اداری استخدامی بود که این اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ساعت مدارس ثابت است، گفت: پایان ساعت آموزش در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است. بر اساس برنامه درسی ملی ساعت دوره ابتدایی ۹۲۵ ساعت و متوسطه اول ۱۱۱۰ ساعت و هنرستان ها ۱۴۸۰ ساعت است. طبیعتا زمان شروع فرآیند آموزش و کلاس درس برای متوسطه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه است اما پایان آن برای متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها متفاوت است. اما شناورسازی ساعت کاری نیروهای اداری کمک می‌کند که این برنامه ریزی و مدیریت توسط اولیا شکل گیرد.

پیگیری برای تصویب قانونی در خصوص حقوق معلمان مدارس غیر دولتی


کاظمی در پاسخ به پرسشی درخصوص پایین بودن حقوق معلمین برخی مدارس غیر انتفاعی، گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیر دولتی دنبال تصویب قانونی برای حمایت بیشتر از معلمان مدارس غیر دولتی هستند، از سال گذشته این امر در مجلس در حال بحث و بررسی است و امیدواریم این مصوبه را داشته باشیم. بر اساس آن طبیعتا مدارس غیر دولتی باید از قانون کار تبعیت می‌کنند و این امر کف حقوق معلمان را مشخص می‌کند و متناسب با نوع مدرسه طبیعتا ساعات حق التدریس متفاوتی پرداخت می‌شود. با این حال اکنون نیز نظارت از سوی سازمان مدارس غیر دولتی و ادارات استانی انجام می‌شود و این معلمان می‌توانند اعلام کنند تا پیگیری ها انجام شود. برخی خودشان این موضوع کم بودن حقوق را اعلام نمی‌کنند و ملاحظاتی دارند که طبیعتا همکاران در ادارت نیز به دلیل مطلع نبودن و عدم اطلاع این معلمان، نمی‌توانند پیگیر باشند.

 

درخصوص جذب نیروهای خرید خدماتی تابع قانون هستیم


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره جذب نیروهای خرید خدماتی، گفت: در قانون بودجه کشور به کارگیری نیروی خرید خدمات ممنوع شده است. همکاران ما به دنبال اخذ مجوزهایی هستند. البته عمده نیروهای خرید خدمات در دو آزمونی که امسال برگزار شد شرکت کردند و عمده این نفرات استخدام و مساله آنها تقریبا حل شده است. ما در این خصوص تابع قانون هستیم.

 

منبع: sharghdaily-897968

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد