hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خالص‌سازی به حوزه علمیه رسید؟ سروش محلاتی هم کنار گذاشته شد؟

خالص‌سازی به حوزه علمیه رسید؟ سروش محلاتی هم کنار گذاشته شد؟

سروش محلاتی گفت: امسال درس بنده بعد از حدود سی سال سابقه، به عنوان درسی که اعتبار رسمی ندارد در نظر گرفته شده، یعنی کسانی که در این درس‌ها شرکت می‌کنند نمی‌توانند به استناد حضور خود در امتحانات حوزه شرکت کنند و تحصیلشان مورد تایید قرار نمی‌گیرد

سروش محلاتی، استاد حوزه علمیه قم درباره محدودیت‌های ایجاد شده برای او در حوزه علمیه و درس خارج از فقه او گفت: امسال درس بنده بعد از حدود سی سال سابقه، به عنوان درسی که اعتبار رسمی ندارد در نظر گرفته شده، یعنی کسانی که در این درس‌ها شرکت می‌کنند نمی‌توانند به استناد حضور خود در امتحانات حوزه شرکت کنند و تحصیلشان مورد تایید قرار نمی‌گیرد و قهرا از نظر اخذ مدرک تحصیلی یا تمدید معافیت و امثال آن دچار مشکل می‌شوند چون تدریس بنده مورد تایید حضرات نیست.

به گزارش اطلاعات‌آنلاین، او در ادامه افزود: قاعدتا این محدودیت ها برای اظهار نظرهای انتقادی بنده در سخنرانی ها و مقالات است و به این وسیله میخواهند طلاب را پرهیز دهند تا کسی با این شخص ارتباط نداشته باشد.

محدودیت تدریس در حوزه

همچنین در اظهارنظری که جماران آن را منتشر کرد؛ محمد سروش محلاتی در پاسخ به سؤال شاگردان در خصوص «محدودیت تدریس در حوزه»، گفته است: این طور تصمیمات به کسی ابلاغ نمی‌شود و کسی از ناحیه مدیریت حوزه چیزی به من نگفته است. خبری که من شنیدم همین است که بعضی از دوستان را نپذیرفته‌اند و صفحه مربوط به درس‌های من مسدود است.

او در ادامه تاکید کرده: یک راه باز است که اگر کسی اهلش باشد می‌تواند آن راه را بپیماید؛ این است که جلوی دفتر افراد مختلف برود و کرنش کند و آن وقت می‌گویند مسأله حل شد. لذا از نظر شخص بنده پرونده این مسأله مسدود است و بنای بر پیگیری و اقدامی وجود ندارد.

رفع مشکل محدودیت ثبت دروس

پس انتشار این موضوعات در رسانه‌ها و فضای مجازی ساعتی قبل سروش محلاتی در کانال تلگرامی خود نوشت: به اطلاع دوستان عزیز می‌رسانم که از قرار اطلاع، مشکل محدودیت در ثبت دروس اینجانب رفع شده است. از همه بزرگوارانی که در این موضوع مشمول لطفشان قرار گرفتم سپاسگزارم.

با این وجود سروش محلاتی بعد از این اظهارنظر در کانال تلگرامی خود توضیحی ارائه نکرده است که با توجه به رفع محدودیت برای ثبت دروس در او آیا مشکل درس خارج از فقه او هم برطرف شده است یا نه.

منبع: etemadonline-633125

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد