hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

در این مقاله می خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شود و یا خیر. این سوال نگرانی افرادی می باشد که قصد دارند کامپوزیت دندان را انجام بدهند. کامپوزیت دندان یک روش عالی برای اصلاح دندان های آسیب دیده وزیبایی آن ها می باشد.

 

در این مقاله می خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که آیا کامپوزیت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود و یا خیر. این سوال دغدغه افرادی می باشد که قصد دارند کامپوزیت دندان را انجام بدهند.کامپوزیت دندان که تحت عنوان لمینت کامپوزیتی هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ترمیم و زیبایی دندان است.

 

افرادی که دارای دندان های بهم ریخته، نامرتب، زرد رنگ، و… هستند می توانند از این روش  و ونیر دندان استفاده کنند و دندان های خود را مانند یک صدف زیبا شکل دهند. کامپوزیت یک روش عالی و بسیار مناسب برای این کار می‌ باشد.تقریبا تمام افراد در سنین مختلف می‌توانند به کمک کامپوزیت دندان، مشکلات جزئی دندان‌های خود را رفع کنند. با این حال در برخی موارد و شرایط، بعضی از افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

 همچنین قصد داریم به این پرسش که آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی‌ دندان می‌شود نیز پاسخ دهیم. پس اگر قصد دارید دندان های خود را کامپوزیت دندان کنید  بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا از‌ مزایا و معایب این روش آگاهی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان

کامپوزیت دندان و مزایای آن

می توان گفت افراد زیادی هستند که شکل ظاهری دندان های خود را دوست ندارند و می‌ خواهند شکل ظاهری آن را تغییر دهند. نازیبا بودن دندان سبب شده است که افراد اعتماد به نفس خود را در ارتباط با دیگران از دست بدهند. امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد می توانند مشکلات ظاهری دندان های خود را برطرف کنند. لمینت دندان و کامپوزیت دندان دو روش بسیار پرطرفدار برای زیباسازی دندان های افراد می باشد.

در این قسمت قصد داریم در رابطه با مزایای کامپوزیت دندان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. این روش مزیت های زیادی دارد که باعث شده است افراد برای زیبا سازی دندان های خود از این روش استفاده کنند. کامپوزیت دندان به طور کلی بین ۵ تا ۷ سال دوام دارد. با این حال رعایت نکات مراقبتی و تغذیه‌ای پس از کامپوزیت به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند. در این روش نیاز نمی باشد تا دندان ها تراش بخورند و مینای آنها از بین بروند. از مزیت های دیگر روش کامپوزیت ارزان بودن آن نسبت به روکش های سرامیکی می باشد. افراد زیادی می توانند با بودجه ای مشخص این روش را انجام دهند. زیرا قیمت و هزینه های دستمزد این کار نسبت به لمینت ها بسیار کم می باشد. به طور کلی می توان‌ گفت این هزینه ها بستگی‌ به پزشک معالج و موادی دارد که برای شخص استفاده می‌ شود. اما هزینه های این کار نصف هزینه های لمینت می باشد.

images_1695130245_6509a28530255.jpg

 اگر‌ کامپوزیت فرد به هر دلیلی آسیب ببیند و یا دچار شکستگی‌ و ترک شود می توان آن را ترمیم کرد. بر خلاف لمینت ها نیازی نیست که کل روکش تعویض شود و می‌ توان در این روش تنها مشکل را ترمیم‌ کرد. برای انجام این روش نیازی به بیهوشی نیست و فرد می تواند در یک‌ جلسه چند ساعته دندان هایی زیبا داشته باشد.

معایب این روش

در کامپوزیت دندان اگر ‌پزشک نتواند روکش ها را به درستی و به طور کامل بر روی دندان ها نصب کند ممکن است مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. این فاصله ایجاد شده بین روکش و دندان ها سبب می شود که مواد غذایی و بازمانده خوراکی ها در این فاصله گیر کنند و همین امر به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان ها می شود. 

از دیگر ‌معایب آن رنگ پذیر بودن روکش کامپوزیت است. افرادی که کامپوزیت می کنند در صورت مصرف مواد غذایی رنگ دار مانند چای و قهوه و … دچار تغییر رنگ می شوند. راه حل این مشکل پولیش کردن دندان توسط دندانپزشک می باشد. فرد با مراجعه به دندانپزشک می تواند در یک جلسه دندان های خود را به رنگ اولیه بازگرداند.

 

نصب کامپوزیت دندان راحت می باشد اما در کنار این راحتی فرد باید در نظر بگیرد که بعد از گذشت مدت زمان ۳ الی ۴ سال باید این روکش ها را به صورت کامل تعویض کند. همچنین ممکن است در اثر جویدن مواد غذایی سفت و سخت کامپوزیت ها لب پر شوند و ترک بردارند و فرد باید برای ترمیم به دندانپزشک مراجعه کند. این اتفاق ممکن است چند بار پیش‌ بیاد و تنها به نوع مراقبت خود فرد بستگی‌ دارد. تمام این موارد جزو معایب روش کامپوزیت دندان می باشد که افراد قبل از انجام آن باید به تمام این موارد دقت کنند. با دانستن این موارد می توانند تصمیم درستی در رابطه با انجام این کار بر روی دندان های خود بگیرند.

آیا کامپوزیت باعث ایجاد پوسیدگی دندان های اصلی فرد می شود؟

همانطور که در قسمت معایب کامپوزیت دندان عنوان کردیم این روش در صورت استفاده از مواد اولیه نا مرغوب و با تجربه نبودن پزشک در هنگام نصب روکش ممکن است باعث آسیب به دندان های زیرین فرد شود. در نظر داشته باشید که دندان ها عضوی از بدن می باشند که بسیار حساس هستند و در صورت ایجاد آسیب  و افتادن هر کدام شان دیگر رشد مجدد آن ها امکان پذیر نمی باشد. پس‌ بهتر است افراد در حفظ دندان های خود بسیار کوشا باشند. زیرا دندان ها در شکل ظاهری فرد نیز بسیار تاثیرگذار است و می تواند لبخندی زیبا و جذاب را برای افراد به ارمغان بیاورد. اما در صورت استفاده از مواد اولیه عالی و انتخاب پزشکی باتجربه و کاربلد دیگر‌ جای نگرانی نمی باشد. 

جمع بندی

در مطالب بالا سعی کردیم تا در رابطه با مزایا و معایب روش کامپوزیت دندان صحبت کنیم. این روش در کنار روش های دیگر‌مانند لمینت بسیار رونق گرفته است و افراد بسیار زیادی تمایل دارند از آن برای زیبا سازی دندان های خود استفاده کنند.‌ اما انتخاب یک پزشک با تجربه باید اولویت افراد باشد. همچنین باید در نظر داشت که در روش کامپوزیت دندان ها تراش نمی خورند.

امید است با مطالب بالا توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه کامپوزیت دندان به دست آورده باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کلینیک دندانپزشکی دکتر رضا شاکر با شماره های 02122375648_02122375671 تماس بگیرید.

 

منبع: sharghdaily-897832

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد