hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > این علامت عجیب افسردگی را جدی بگیرید

این علامت عجیب افسردگی را جدی بگیرید

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افراد افسرده ۳۰ درصد حافظه بدتری در انجام برخی کارها دارند.

خلق افسرده، افراد را از نگهداری اطلاعات در حافظه خود باز می‌دارد و شاید به همین دلیل است که افراد افسرده نگه داشتن خاطرات و احساسات مثبت برایشان سخت است. در افراد افسرده، به استثنای هر چیز دیگری، حافظه به راحتی با افکار افسرده ربوده می‌شود.

به گزارش ایسنا و نقل از هلث، پروفسور بارت ریپما، سرپرست این تحقیق گفت: افراد مبتلا به افسردگی یا حتی افراد سالم با خلق و خوی افسرده ممکن است تحت تاثیر افکار افسردگی قرار گیرند.

وی افزود: ما می‌دانیم که افکار منفی برای افراد مبتلا به افسردگی بیشتر دوام دارد؛ با این حال، این مطالعه در نشان دادن این نکته منحصر به فرد است. این افکار که از محرک‌های موجود در محیط ایجاد می‌شوند، می‌توانند تا حدی ادامه داشته باشند که مانع از توانایی فرد افسرده برای حفظ رشته فکری خود شوند.

در این مطالعه ۷۵ نفر جملاتی را خواندند که گاهی دارای ویژگی‌های افسردگی بود. نتایج نشان داد، افرادی که افسرده بودند، در تست حافظه زمانی که ابتدا یک فکر افسرده‌کننده را یادآوری کردند، ۳۰ درصد بدتر عمل کردند.

دکتر نیک هابارد، محقق این تحقیق اظهار کرد: همه ما مقدار ثابتی از اطلاعات داریم که می‌توانیم در یک زمان آن را در حافظه نگه داریم.

این واقعیت که به نظر نمی‌رسد افکار افسردگی پس از ورود به حافظه از بین بروند، قطعا توضیح می‌دهد که چرا افراد افسرده در تمرکز یا به خاطر سپردن چیزها در زندگی روزمره خود مشکل دارند.

این اشتغال ذهنی به خاطر افکار افسرده ممکن است توضیح دهد که چرا افکار مثبت اغلب در افسردگی وجود ندارند زیرا فضای کافی برای آنها وجود ندارد.

پروفسور ریپما گفت: مداخلاتی مانند درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی در توانمندسازی افراد افسرده برای شناخت و تنظیم بهتر محتوای افکارشان کاملا موفق هستند.

وی گفت: هدف ما با ادامه تحقیقات این است که چگونه چنین رویکردهای درمانی می‌توانند مغز افسرده را تغییر دهند و چگونه این تغییرات ممکن است منجر به حافظه و نتایج بهتر برای افراد مبتلا به افسردگی شود.

 

منبع: etemadonline-632910

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد