hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۹۰ نفر از دختران طرح یاس به اردوهای سراسری (مشهد مقدس) اعزام شدند

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبرداد:

۹۰ نفر از دختران طرح یاس به اردوهای سراسری (مشهد مقدس) اعزام شدند

مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: در دو مرحله تعداد ۹۰ نفر از دختران طرح یاس به اردوی سراسری مشهد مقدس اعزام شدند

 عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت : از ابتدای سالجاری طی ۲ مرحله ۹۰ نفر از دختران تحت حمایت این نهاد وفعال در طرح یاس به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به همکاری مشترک کمیته امداد و هلال احمردراجرای طرح یاس افزود: این طرح درراستای توانمند سازی اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و پذیرش مسئولیت اجتماعی ، برای دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

بابایی بیان کرد:در طرح یاس با ارایه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی و ارتقای عزت‌نفس را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث وسوانح دربعداجتماعی می‌شود.                                                                                               .     
وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای مددجویان یکی از برنامه های کمیته امداد در حوزه فرهنگی است، افزود: کسب تجربه و مهارت در زمینه های مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و گروهی و تقویت روحیه نشاط و شادابی از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای این نهاد است.

بابایی اعلام کرد: از سال ۹۹ تا کنون این طرح درسه مرحله انجام شده که بعد از شناسایی،  ۵۰۰ نفر از خواهران  برای آموزش معرفی شدند.

وی با اشاره به جامعه هدف این نهاد بعنوان نیروی انسانی این طرح اظهار کرد: درطرح یاس ، مدجویان کمیته امداد به‌عنوان مسئول ورابط خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی شده و با آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث ، به‌کارگیری می‌شوند.

گفتنی است : در شش ماه اول سالجاری تعداد ۵۳۶ نفربه پیاده روی اربعین ،۲۰۹ نفربه اردوهای سراسری ،۱۸۹ نفربه اردوی شوق زیارت و ۱۵۱ نفر نیز به مرقد امام راحل ،توسط کمیته امداد استان گلستان ،اعزام شده اند .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد