hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > برای وزن کم کردن چه ساعتی باید ورزش کرد؟

برای وزن کم کردن چه ساعتی باید ورزش کرد؟

داده‌های تحقیقاتی یک مطالعه روی بیش از پنج هزار نفر در ایالات‌متحده نشان می‌دهد بین ساعات 7 تا 9 صبح، بهترین زمان ورزش با هدف کاهش وزن است.​

داده‌های تحقیقاتی یک مطالعه نشان می‌دهد بین ساعات 7 تا 9 صبح، بهترین زمان ورزش با هدف کاهش وزن است.

به گزارش دیجیاتو، در این مطالعه محققان داده‌های مربوط به 5285 نفر را مورد بررسی قرار دادند و می‌گویند اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است برنامه خود را طوری تنظیم کنید که صبح‌ها بین ساعات 7 تا 9 ورزش کنید. داده‌های مربوط به این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که بعد از تایم کاری به باشگاه‌ می‌روند و هدف آن‌ها از ورزش‌کردن کاهش وزن است، بهتر است در برنامه ورزشی خود بازنگری کنند و آن را به ساعات صبح تغییر دهند.

یک مطالعه در ایالات‌متحده روی 5285 بزرگسال نشان می‌دهد ورزش‌کردن بین ساعات 7 تا 9 صبح، بهترین زمان برای کاهش وزن است. در این مطالعه، افرادی که صبح‌ها و عصرها ورزش می‌کردند، باهم مقایسه شدند. نتایج نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که ظهر یا عصر را به ورزش‌کردن اختصاص می‌دهند، شاخص توده بدنی (BMI) کمتر و دور کمر کمتری دارند.

دانشمندان می‌گویند ورزش صبحگاهی می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای ورزش‌کردن افراد دارای اضافه وزن باشد.

دکتر «ربکا کروکوفسکی»، روانشناس بالینی دانشگاه ویرجینیا می‌گوید این تحقیقات جدید به‌صورت کاربردی نشان می‌دهد چه زمانی برای گرفتن نتیجه بهتر، مناسب‌تر است. او اضافه می‌کند صبح‌ها قبل از چک‌کردن تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و پیام‌ها زمان مناسبی برای ورزش‌کردن است.

او معتقد است برخی موارد مانند میزان خواب شب و کیفیت خواب نیز می‌تواند روی تناسب اندام تأثیر بسزایی داشته باشد. از سوی دیگر، فرهنگ زود از خواب بیدارشدن کمک می‌کند سیستم بیولوژیکی بدن در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که زودتر از خواب بیدار می‌شوند، ریتم‌های شبانه‌روزی یا ساعت‌ بدن بهتری دارند. کیفیت خواب آن‌ها بهتر است و همه این موارد به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند.

 

منبع: etemadonline-632844

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد