hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > شاهکار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گوشی‌های سامسونگ

شاهکار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ در تیزر جدید خود اشاره کرده که دوربین‌های تله‌فوتو به لطف کاهش اعوجاج چهره و عمق میدان بیشتر که موجب افزودن جلوه بوکه به پس‌زمینه می‌شود، تصاویر پرتره برتری را ثبت می‌کند.

سامسونگ به‌ تازگی با انتشار یک تیزر رسمی، از قصد خود برای استفاده از سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی برای دوربین‌های تله‌فوتو خبر داده که احتمالا در سری گلکسی اس ۲۴ شاهد آن خواهیم بود.

در حال حاضر، گلکسی S23 اولترا در قامت پرچم‌دار فعلی سامسونگ، از یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری برای تصاویر پرتره و بزرگ‌نمایی اشیاء نزدیک با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور 10 مگاپیکسلی با زوم 10X و دیافراگم f/4.9 استفاده می‌کند.

مزایای دوربین تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ در تیزر جدید خود اشاره کرده که دوربین‌های تله‌فوتو به لطف کاهش اعوجاج چهره و عمق میدان بیشتر که موجب افزودن جلوه بوکه به پس‌زمینه می‌شود، تصاویر پرتره برتری را ثبت می‌کند. با اضافه شدن رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی، این حسگر می‌تواند تصاویر پرتره را با جزئیات شگفت‌انگیز ثبت کند.

شاهکار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گوشی‌های سامسونگ / عکس
کاهش اعوجاج تصویر در دوربین تله‌فوتو

علی‌رغم دامنه زوم نسبتا کوتاه دوربین تله‌فوتو در گلکسی اس 23 اولترا در مقایسه با بزرگنمایی پریسکوپی 10 برابری آن، سامسونگ اذعان کرده که یک ماژول تله‌فوتو 3 برابری با سنسور 200 مگاپیکسلی می‌تواند زوم Lossless را از 3x به 6x و 12x ارتقا دهد. بدین ترتیب امکان ثبت صحنه‌های متنوع‌تر، بدون از دست رفتن وضوح و جزئیات فراهم خواهد شد.

سنسورهای 200 مگاپیکسلی سامسونگ به‌طور خاص برای زوم lossless با وضوح بالا مناسب هستند. در این میان، سنسورهای ISOCELL HP2 و ISOCELL HP کیفیت تصویربرداری زوم شده را با استفاده از یک الگوریتم remosaic مبتنی بر یادگیری عمیق که ثبت جزئیات بهینه شده صفحه را تقویت می‌کند، بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، با تکیه بر پردازنده‌های به‌روز می‌توان از قابلیت‌های کامل این سنسور و در نتیجه بهبود کیفیت تصویر بهره برد.

شاهکار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گوشی‌های سامسونگ / عکس
تاثیر استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو

به دنبال عرضه آیفون ۱۵ پرومکس با زوم اپتیکی ۵ برابری توسط اپل و هم‌چنین سایر شرکت‌ها نظیر اوپو که سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی را در هر سه دوربین اصلی، فوق عریض و زوم اعمال می‌کنند، ظاهرا سامسونگ نیز تصمیم گرفته تا سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را با قابلیت تله‌فوتو ادغام کند.

عرضه احتمالی گلکسی اس ۲۴ اولترا با دوربین‌های اصلی و تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی مطمئناً یک جهش چشم‌گیر برای عکاسی با گوشی‌های هوشمند خواهد بود و امکان رقابت بهتر با آیفون ۱۵ پرو مکس را فراهم می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-152938

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد