hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > انتقال نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی انهدام کامل این سازمان است

انتقال نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی انهدام کامل این سازمان است

محسن حاجی‌میرزایی گفت: من به شما اطمینان می‌دهم این روش (انحلال نهضت سواد آموزی و انتقال آن به معاونت آموزش ابتدایی) انهدام کامل این سازمان (نهضت سواد آموزی) است.

به گزارش شبکه شرق، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر پیشین آموزش و پرورش در گفت و گویی مساله انحلال نهضت سوادآموزی را بررسی کرده است. 

 بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 نه ماموریت‌های نهضت سوادآموزی به سرانجام رسیده، نه امکان فعالیت و تحقق این ماموریت‌ها در جایی دیگر به صورت مناسب‌تر وجود دارد و نه اینکه ماهیت این ماموریت تغییر کرده است.

همین الان ما بیش از ۱۸ میلیون نفر در کشور داریم که بی‌سواد یا کم‌سواد هستند و اهداف آموزش عمومی درباره آنها تحقق پیدا نکرده است. اگر آموزش عمومی یک حق است چرا باید اجازه دهیم این درصد مهم جامعه از چنین حقی محروم باشند؛ این یعنی محرومیت، یعنی بی‌عدالتی.

 چطور ممکن است معاونتی با این حجم از فعالیت‌ها دو کار بزرگ مختلف را به سرانجام برساند. به اعتقاد من برای توسعه ایران به همان اندازه‌ای که آموزش کودکان و نوجوانان اهمیت دارد آموزش بزرگسالان و آموزش کسانی که آموزش عمومی را درک نکردند اولویت دارد.

 باید سازمان نهضت سوادآموزی به سازمان آموزش بزرگسالان تغییر نام دهد و درباره تحقق ماموریت خود یعنی ارایه آموزش عمومی به جمعیت ۱۸ میلیونی بی‌سواد و کم‌سواد به صورت کاملا منعطف و متناسب با واقعیت‌های زندگی این جمعیت که جمعیت فوق‌العاده موثری در پیشرفت و تعالی کشور هستند اقدام کند. ادغام این ماموریت بزرگ در ماموریت بزرگ آموزش کودکان نه تنها کمکی به این ماموریت نمی‌کند بلکه موجب آسیب به ماموریت آموزش کودکان و نوجوانان هم می‌شود .

 

منبع: sharghdaily-897571

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد