hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازی‌خوانی کوچ‌نشینان بورس

بازی‌خوانی کوچ‌نشینان بورس

به گفته حسن رضائی ‌پور، تا زمانی که متغییرهای بیرونی ناپیدا از بازار حذف نشود روند کنونی ادامه‌دار خواهد بود، شاید در بازه بلند مدت روند صعودی تجربه کنیم اما تحلیل کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

فردای اقتصاد: مدیر عامل کارگزاری هوشمند رابین معتقد است، بورس بنا به دلایل مختلف عامل پیش‌بینی‌پذیری را از دست داده است.

حسن رضائی ‌پور در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران در کوتاه مدت روند معاملاتی روزانه یا هفتگی نداشتند. نگرش کوتاه مدت حداقل یک تا ۲ ماه به طور می‌انجامید.

اکنون متغییرهای عجیبی وارد بازار سهام شده که عمر سرمایه‌گذاری را محدود کرده است، به عبارتی کوچ‌نشینان مواقع رونق اقدام به ورود و در زمان رکود از بازار خارج می‌شوند. بازه سرمایه‌گذاری این قشر از فعالان همچنان در حال کاهش است که از نگرانی و ترس سرمایه‌گذاران از متغییرهای اثرگذار در بازار نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران مصلحت می‌دانند که به صورت کوتاه، میان و بلند مدت اقدام به سرمایه‌گذاری نکنند. به همین دلیل نوسانات مثبت و منفی عمر کوتاهی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای مالی با هر معیاری (نظیر متغییر ارزش ذاتی، سودآوری و...) به عنوان بازار کم ریسک در اقتصاد کشور در نظر گرفته می‌شود. هر چند در این بازار شرکت‌هایی حضور دارند که مشمول چنین نگرشی نیستند و دارای ریسک‌های خاص خود هستند.

به گفته رضائی پور، تا زمانی که متغییرهای بیرونی ناپیدا از بازار حذف نشود، روند کنونی ادامه‌دار خواهد بود، شاید در بازه بلند مدت روند صعودی تجربه کنیم اما تحلیل کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

مدیر عامل کارگزاری هوشمند رابین گفت: برای ۶ ماه آینده بازار سرمایه در اولویت نخست قرار دارد. اکنون مسکن در سقف کانال قیمتی خود است، خودرو در ارقامی بالاتر از ارزش ذاتی معامله می‌شود و طلا با توجه به اتفاقات جهانی جذابیت کوتاه مدتی ندارد.

در برنامه امروز بورسان، حسن رضائی ‌پور مدیر عامل کارگزاری هوشمند رابین به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات در بورس کالا را بررسی کرد و اشکان چهره‌نگار عضو هیات مدیره سبدگردان نوین ‌نگر آسیا از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی با نماد معاملاتی تیام خبر داد.

منبع: fardayeeghtesad-29436

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد